Ga naar inhoud

Freesco en pci-nics werken niet samen???


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een P200 met 32 mb RAM die ik wil gebruiken voor het delen van mijn kabelverbinding. Freesco vertikt het echter om beide nics te herkennen. 1 realtek 8029 (10mbit) en 1 realtek 8129 (100mbit). Beide zijn pci. De laatste is de nic van chello en die moet er dus wel in i.v.m macadres. Bij de setup zegt Freesco (begrijp ik eruit..) dat je voor zowel I/O als irq '0' in moet vullen bij pcikaarten. Op de hd van die computer staat win98. Wanneer ik bij de freescosetup de I/O en irq invul die win98 geeft doet Freesco het ook niet. Bij de start krijg ik de melding er helemaal geen nics gevonden zijn... help...
Link naar reactie
[quote:80784c5ab8] Op 02-04-2002 8:59 schreef MrLeeJohn: Bij twee ne2000-kaarten deed ik het zo via /etc/conf.modules : alias eth0 ne alias eth1 ne options ne io=0x300,0x360 [/quote:80784c5ab8] Ga ik vanmiddag als ik thuis ben meteen ff proberen. Maar hoe zit het nou met Freesco? Waarom herkent ie standaard geen 2 realtek pcikaartjes??
Link naar reactie
Heb intussen de netwerkkaarten aan de praat. ledjes flikkeren leuk en zo, maar pingen kan niet.... Op zowel het inetadres van provider als interne adres krijg ik een timeout. Ik heb dus niet naar het verkeerde IPadres zitten pingen. :grin: [ Dit bericht is bewerkt door: Sjoerd Boerhout op 2002-04-02 15:34 ]
Link naar reactie
Ik had hier ook eens last van (welliswaar met 2*3Com en Debian of Slackware (even vergeten welke het was)). Bij mij was het echt een hardware probleem, ik zag dus ook maar één netwerkkaart in dat schermpje als je computer opgestart hebt (dan zie je welke kaarten etc er in je PC zitten). Het wilde alleen werken toen ik wat gerommeld had met de fysieke locatie van de kaarten (lees: kaarten in andere PCI sloten doen etc).
Link naar reactie
Ik heb ze aan de praat gekregen door een nieuwe diskette te maken. Die herkende ze wel. Daarna voor de lol nog een derde gemaakt, maar die herkende ze weer niet. :???: Volgend mij werkt alles nu normaal op 1 ding na. Bij opstarten krijg ik vlak na de meldingen initialising eth0 en eth1 de volgende melding: "SIOCADDRT: invalid argument" Iemand die weet wat dat betekent? Ik heb bij de setup zoveel mogelijk de standaardinstellingen aangehouden en nog geen extra services geinstalleerd. Ook geen DHCP.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...