Ga naar inhoud

roaming profiles


anoniem

Aanbevolen berichten

situatie: win 200 server, win'98 client, 200 gebruikers die overal in kunnen loggen. Gewenst: geen vraag van de client dat gebruiker nog nooit aangemeld is geweest als ze voor de eerste keer inloggen. Als het kan geen opslag van het profile bij de client of eventueel verwijderen als er uitgelogd wordt. Is dit mogelijk?? En (hoop dat het kan)in welke richting zoek ik?? M.a.w. wie helpt me een eind op weg!!
Link naar reactie
Hoi, 1. Geen vraag van de client dat gebruiker nog nooit aangemeld is geweest als ze voor de eerste keer inloggen. >> Zorg ervoor dat je bij het inloggen gebruik maakt van Netwerk Client voor NT.. Je zult deze momenteel wel hebben staan op Windows aanmelding ofzo.. 2. Als het kan geen opslag van het profile bij de client of eventueel verwijderen als er uitgelogd wordt. >> Deze optie kun je bij AD Users and Computers aanzetten ga dan naar de root (server.nl), vervolgens propperties en vervolgens naar Group Policy, Dubbelklik default domain policy, Comp. configuration, dan naar administrative templates, system, logon, en dan delete cached copies of roaming profiles... Wat gebeurd er precies, worden wel profiles aangemaakt, alleen als de user uitlogd worden ze weer verwijderd, zorg er wel voor dat je service pack 2 hebt geinstalleerd.. anders werkt deze optie niet echt.. Zorg er ook voor dat je een user path hebt, en een profile path.. maar dat zal geen probleem zijn.. mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel... Grtz,
Link naar reactie
[quote:d95cbf6e75] Op 11-03-2002 9:53, schreef @ministrator: Hoi, bedankt voor je reaktie, heb nog een paar vragen die ik onder jouw reakties zal zetten 1. Geen vraag van de client dat gebruiker nog nooit aangemeld is geweest als ze voor de eerste keer inloggen. >> Zorg ervoor dat je bij het inloggen gebruik maakt van Netwerk Client voor NT.. Je zult deze momenteel wel hebben staan op Windows aanmelding ofzo.. werk met '98 clients en heb hier de "client voor microsoftnetwerken geinstalleerd" 2. Als het kan geen opslag van het profile bij de client of eventueel verwijderen als er uitgelogd wordt. >> Deze optie kun je bij AD Users and Computers aanzetten ga dan naar de root (server.nl), vervolgens propperties en vervolgens naar Group Policy, Dubbelklik default domain policy, Comp. configuration, dan naar administrative templates, system, logon, en dan delete cached copies of roaming profiles... Moet ik effe testen alvast bedankt. Wat gebeurd er precies, worden wel profiles aangemaakt, alleen als de user uitlogd worden ze weer verwijderd, zorg er wel voor dat je service pack 2 hebt geinstalleerd.. anders werkt deze optie niet echt.. Zorg er ook voor dat je een user path hebt, en een profile path.. maar dat zal geen probleem zijn.. mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel... Nou meen ik, althans dat staat in de boeken dat het profile path ALLEEN met NT clients werkt. Zoals ik al zei werk ik met '98 clients. Of vergis ik me ??? Grtz, [/quote:d95cbf6e75]
Link naar reactie
[quote:5b709d7838] Op 11-03-2002 9:53, schreef @ministrator: Hoi, bedankt voor je reaktie, heb nog een paar vragen die ik onder jouw reakties zal zetten 1. Geen vraag van de client dat gebruiker nog nooit aangemeld is geweest als ze voor de eerste keer inloggen. >> Zorg ervoor dat je bij het inloggen gebruik maakt van Netwerk Client voor NT.. Je zult deze momenteel wel hebben staan op Windows aanmelding ofzo.. werk met '98 clients en heb hier de "client voor microsoftnetwerken geinstalleerd" 2. Als het kan geen opslag van het profile bij de client of eventueel verwijderen als er uitgelogd wordt. >> Deze optie kun je bij AD Users and Computers aanzetten ga dan naar de root (server.nl), vervolgens propperties en vervolgens naar Group Policy, Dubbelklik default domain policy, Comp. configuration, dan naar administrative templates, system, logon, en dan delete cached copies of roaming profiles... Moet ik effe testen alvast bedankt. Wat gebeurd er precies, worden wel profiles aangemaakt, alleen als de user uitlogd worden ze weer verwijderd, zorg er wel voor dat je service pack 2 hebt geinstalleerd.. anders werkt deze optie niet echt.. Zorg er ook voor dat je een user path hebt, en een profile path.. maar dat zal geen probleem zijn.. mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel... Nou meen ik, althans dat staat in de boeken dat het profile path ALLEEN met NT clients werkt. Zoals ik al zei werk ik met '98 clients. Of vergis ik me ??? Grtz, [/quote:5b709d7838]
Link naar reactie
[quote:34022ca818] Op 12-03-2002 17:47, schreef @ministrator: Hoi.. Ja, de profiles werken alleen als je een NT client volgens mij gebruikt..:sad: Maar ja, mijn persoonlijke idee is om zowieso zo snel mogelijk van Windows 9x af te stappen, kunt er heel weinig mee als je de boel wilt dicht spijkeren.. Grtz, Eric [/quote:34022ca818] Het is voor het lager onderwijs en daar zit niet zoveel geld. De trukk was nu juist voor de 2000 server en '98 client
Link naar reactie
Ik ben zelf beheerder van een netwerk op een basisschool. Wij werken met ca. 40 pc's en één NT4 server. Leerlingen en leerkrachten kunnen overal in loggen. De win98 PC zelf is zo beveiligd dat er geen wijzigingen onthouden worden. Dus ook geen instellingen, geen virussen, etc. Bepaalde dir. zijn uit te zonderen. Alle data wordt op de server opgeslagen. In eerste instantie zijn wij ook begonnen met profiles en policies, maar je wilt niet weten wat voor een ellende je je op de hals haalt in gebruik en vooral in beheer. Indien je interesse hebt in onze manier van gebruik laat me dat dan weten. Kunnen we misschien eens contact hebben. Suc6
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...