Ga naar inhoud

Schijven van Terminal Servers lopen vol


anoniem

Aanbevolen berichten

Bij ons werken wij met 6 Terminalservers in een Loadbalance omgeving, de laatste weken komt het regelmatig voor dat er schijfruimte problemen zijn, het volgende is geconstateerd, Bij sommige gebruikers wordt er een terminal server profiel op de lokale C-schijf van de Servers geplaatst in de volgende map: C:DOCUMENTS AND SETTINGS"USERid" Hierdoor als er problemen ontstaan, en je het Terminal Server profiel verwijderd uit de map waar deze hoort te staan, het niet opgelost is, aangezien de profielen dan staan in bovenstaande map. Ik weet niet of dit een tijdelijk profiel is, maar misschien dat jullie dat wel weten. Op een gegeven moment zijn de servers vol en kan niemand meer aanloggen. Help!! [ Dit Bericht is bewerkt door: DutchDobermann op 2002-03-04 15:20 ]
Link naar reactie
Profielen kunnen aardig groot worden, zeker in een terminal server omgeving met 6 servers (dan heb je zeker ook aardig wat gebruikers?). Het verbaast me dan ook eigenlijk dat jullie geen roamng profles gebruiken. Als het goed is heb je naast de terminal servers ook nog een of meerdere domain controllers cq. mailserver. Als je ervoor zorgt dat alle profielen op een server komen te staan buiten de terminal servers om en je geeft in active directory voo iedere gebruiker het pad op naar zijn eigen profiel, kom je niet voor het probleem te staan dat de terminal servers vollopen met profielen.
Link naar reactie
Hoi, Misschien is het een idee om in de hoofd domain policy de optie delete local profiles aan te schakelen, deze optie werkt alleen als je roaming profiles gebruikt, en volgens mij heb jij de profiles en user directories in 1 map staan... Stuur me even een e-mailbericht, stuur ik je een workarround toe.. Groetjes, Eric e.g.fransen@singelland.nl
Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...