Ga naar inhoud

Ik weet het niet meer


anoniem

Aanbevolen berichten

Ok, ik weet nu echt niet meer wat voor distributie ik moet nemen voor mijn lokale servertje :sad: Ik wil een distributie (Linux/*BSD) die het volgende doet/kan/is:

  • Internet delen natuurlijk (basic ADSL)
  • Samba
  • Webserver(compleet met scripting en databases etc)/FTP/SSH
  • Mailserver (compleet met webmail als het effe kan)
  • Redelijk snel (ik haat wachttijden :smile:)

Het gaat draaien op een Celeron 300A met 192MB Ram (sorry, heb geen 486 of zo :smile:). Ik heb al vanalles geprobeerd: Slackware (voelde gewoon niet lekker), Debian (leuk, maar ik heb totaal geen overzicht meer door dat apt-get etc), E-smith (te simpel, oftewel: te lastig om allerlei dingen toetevoegen, maar die heb ik ook maar een uurtje getest of zo).

Maar goed, ik weet het dus even niet meer :sad: Iemand een suggestie? Thanx.

[edit]Nog wat: het moet wel lekker veilig zijn natuurlijk, hij staat 24/7 aan...[/edit]

------------------ Het geheim voor succes is om alleen iets te zeggen als je gelijk hebt, dan heb je namelijk altijd gelijk.

gandalfxxx: Goh Bill, hoe zou een forum zonder jou eruit zien? chiquita71: Wat ben jij toch knap Billy...

[This message has been edited by Bill Gates (edited 02-10-2001).]

Link naar reactie
Euhmz, liever niet nee :smile: Suse baal ik van en RedHat ach...

Ik heb zelf al besloten dat het toch maar weer Slackware 8.0 wordt. Thanx anyway.

------------------ Het geheim voor succes is om alleen iets te zeggen als je gelijk hebt, dan heb je namelijk altijd gelijk.

gandalfxxx: Goh Bill, hoe zou een forum zonder jou eruit zien? chiquita71: Wat ben jij toch knap Billy...

Link naar reactie
En toch kan ik RH7.1 aanraden. Lekker simpel allemaal. De firewall instellen is een cookie (hehe). Ook samba heb je lekker snel en makkelijk draaien. Daarnaast als je even langs adsl4linux fietst is de verbinding maken met internet ook kinderspel. De webserver installeren is ook heel makkelijk. Als je een beetje ervaring hebt hoef je na de installatie maar een uurtje of twee te spelen en dan kun je hem zonder ommezien laten draaien. Tenminste, zo werkt het bij ons hier en naar volle tevredenheid mag ik wel zeggen.

Groeten,

Wouter

Link naar reactie
Ja die ga ik binnenkort nog eens proberen ja, ik heb hem al gedownload ooit en zal hem binnenkort eens installeren op mijn test HD...

------------------ Het geheim voor succes is om alleen iets te zeggen als je gelijk hebt, dan heb je namelijk altijd gelijk.

gandalfxxx: Goh Bill, hoe zou een forum zonder jou eruit zien? chiquita71: Wat ben jij toch knap Billy...

Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 7 maanden later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...