Ga naar inhoud

wireless n en g


anoniem

Aanbevolen berichten

Goedemorgen Ik heb een vraag over een router wireless n. Kan ik daar ook een laptop met een wireless g adapter gebruiken? Standaard vindt hij hem niet maar misschien hebben jullie een oplossing? Had namelijk eerst ook een wireless n USB adapter voor die laptop maar die heeft ineens geen USB 2.0 meer maar 1.1. Op nieuw xp sp2 opgezet met nieuwste drivers maar werkte niet. Dus toen dacht ik misschien kan ik de oude g adapter gebruiken.
Link naar reactie
Ja dat zou kunnen. Vermoedelijk zijn de drivers niet geinstalleerd, dat zou ook voor de G versie kunnen gebeuren. Kijk bij Apparaatbeheer of er uitroeptekens te zien, mogelijk is dat de Wlan stick. Ga naar het betreffende 'probleem' apparaat en bekijk de eigenschappen die erbij horen en ga op zoek naar de hardware id. Met behulp van de hardware id kan achterhaald worden welke hardware het betreft en dus misschien ook dat het om de Wlan gaat. Daarna zoeken de drivers.
Link naar reactie
[quote:0910360532="spek0156"]Dat is in het verhaal usb 2.0?[/quote:0910360532]Nee, dat was niet de bedoeling. Maar hetzelfde verhaal zou van toepassing kunnen zijn op andere hardware. De oorsprong van de problemen kan zijn dat Windows XP ongeschikte drivers gebruikt, onlangs ook iets dergelijks vastgesteld dat een ooit goed werkend USB 2 kaartje niet meer werkte onder XP, maar wel werkte op Windows 8. Ik heb geen geschikte drivers kunnen vinden. Nu is het wel zo dat de snelheid op USB1.1 maximaal 10Mbit/s is. Dus de maximale snelheid van 54Mb/s zal dan niet bruikbaar zijn. Inderdaad ook even de router instelling checken betreffende b/g/n. Mogeljk dat Wpa2 ook niet werkt op oudere Wlan kaartjes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...