Ga naar inhoud

Draadloos scannen -- router -- switch


anoniem

Aanbevolen berichten

Goedendag, Ik heb al een tijdje een HP Laserjet 100 Color MFP M175nw, deze kan draadloos printen en scannen en dat werkte allemaal prima. Ik heb/had deze draadloos verbonden met m'n Thomson TG789VN, dat werkte dus helemaal prima, ik kon overal vandaan draadloos scannen en printen. Maar sinds kort heb ik een switch erbij geplaatst om binnenshuis een gigabit verbinding te hebben, de Thomson gaat maar tot 100mbps. De switch verhelpt dit probleem, de switch is een Netgear GS105E. Maar sinds ik die heb aangesloten werkt het draadloos scannen niet meer, printen wel. Het lukt me niet om vanaf een BEKABELDE computer te scannen. Ik verwacht dat ik ergens een instellingen zou moeten veranderen maar heb geen idee wat. In de nieuwe situatie ziet het er dus als volgt uit: Computer --> Switch --> Router/Modem --> HP Laserjet ______Bekabeld____Bekabeld_______Draadloos In de oude situatie was er geen Switch. Iemand enig idee waar dit aan ligt? Bedankt alvast.
Link naar reactie
Misschien helemaal mis, maar toch .. Heeft die Netgear GS105E switch een eigen firewall? Bij iemand moest ik een HP printer draadloos installeren, via usb was al gedaan. De router was een Zyxel is dat was de boosdoener, daarin moest de draadloze printer worden vrij gegeven en toen ging het scannen naar de laptop prima en werd verlenner geopend met de naam scan0001. Wie weet is dit ook jouw oplossing.
Link naar reactie
Ik kom er zojuist achter dat het probleem waarschijnlijk niet zit in de switch of router. Dit omdat ik vanaf een andere PC welke ook bekabeld via de switch naar de router loopt wel gewoon kan scannen. Dus ik denk dat ik het toch moet zoeken in de instellingen van die ene PC. Misschien een firewall oid die het tegenhoud. Ik zoek rustig verder. Nogmaals bedankt voor de snelle reacties, als ik er niet meer uitkom vraag ik het graag weer :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...