anoniem Geplaatst: 6 februari 2013 Delen Geplaatst: 6 februari 2013 Goedendag, Ik heb al een tijdje een HP Laserjet 100 Color MFP M175nw, deze kan draadloos printen en scannen en dat werkte allemaal prima. Ik heb/had deze draadloos verbonden met m'n Thomson TG789VN, dat werkte dus helemaal prima, ik kon overal vandaan draadloos scannen en printen. Maar sinds kort heb ik een switch erbij geplaatst om binnenshuis een gigabit verbinding te hebben, de Thomson gaat maar tot 100mbps. De switch verhelpt dit probleem, de switch is een Netgear GS105E. Maar sinds ik die heb aangesloten werkt het draadloos scannen niet meer, printen wel. Het lukt me niet om vanaf een BEKABELDE computer te scannen. Ik verwacht dat ik ergens een instellingen zou moeten veranderen maar heb geen idee wat. In de nieuwe situatie ziet het er dus als volgt uit: Computer --> Switch --> Router/Modem --> HP Laserjet ______Bekabeld____Bekabeld_______Draadloos In de oude situatie was er geen Switch. Iemand enig idee waar dit aan ligt? Bedankt alvast. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2013 Misschien helemaal mis, maar toch .. Heeft die Netgear GS105E switch een eigen firewall? Bij iemand moest ik een HP printer draadloos installeren, via usb was al gedaan. De router was een Zyxel is dat was de boosdoener, daarin moest de draadloze printer worden vrij gegeven en toen ging het scannen naar de laptop prima en werd verlenner geopend met de naam scan0001. Wie weet is dit ook jouw oplossing. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2013 Bedankt voor je reactie. Maar de Netgear heeft geen eigen firewall. Naar mijn idee moet ik ergens een extra communicatie instellen tussen de Switch en de router/modem, maar ik heb dus geen idee wat. Misschien is het ook wel iets heel anders :( Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2013 Kan het zijn dat jouw scanner een ipadres heeft die afgegeven is door de router en dat die nu conflicteert met de switch? In dat geval zou de scanner opnieuw in het netwerk geplaatst moeten worden. Hebben de switch en de router het zelfde netwerk? of heb je nu 2 netwerken en zit de scanner in een ander netwerk. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2013 Ik kom er zojuist achter dat het probleem waarschijnlijk niet zit in de switch of router. Dit omdat ik vanaf een andere PC welke ook bekabeld via de switch naar de router loopt wel gewoon kan scannen. Dus ik denk dat ik het toch moet zoeken in de instellingen van die ene PC. Misschien een firewall oid die het tegenhoud. Ik zoek rustig verder. Nogmaals bedankt voor de snelle reacties, als ik er niet meer uitkom vraag ik het graag weer :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 13 februari 2013 Volgens mij zou je de router/modem en switch ook van plaats moeten wisselen, de switch na het modem. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen