Ga naar inhoud

Netwerk Failure


anoniem

Aanbevolen berichten

Bij het uitvoeren van bepaalde acties knalt mijn internetverbinding op me PC eruit. Dit gebeurd altijd bij dezelfde acties, een voorbeeld is het uploaden van 1 specifiek bestand via WINSCP. Indien ik het bestand (van 74.424 bytes) upload wordt mijn verbinding verbroken. Echter als ik dit bestand via de verkenner FTP upload dan werkt het wel naar behoren. Ook bij andere specifieke acties wordt de verbinding verbroken met internet. Soms zelfs direct na het inloggen van de gebruiker. Ook bij het downloaden van bestanden gaat het fout. Het netwerk bestaat uit een SBS 2011 server en een aantal werk pc's. DHCP wordt uitgegeven door de server (10.0.0.1), de router heeft ip 10.0.0.138. Als er geen verbinding meer is kan ik niet de server/router pingen. Als ik "ipconfig /renew" doe krijg ik onderstaand bericht. Ik dien de netwerkadapter uit en in te schakelen en dan pas werkt de verbinding weer. [code:1:34b272852d]Windows IP-configuratie Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: LAN-verbinding. Kan geen contact met de DHCP-server maken. Aanvraag is verlopen.[/code:1:34b272852d] Ik heb een poging gedaan een vast ip in te stellen, dit helpt niet. Ook het uitzetten van de firewall helpt niets. Ik heb Norman Security Suite gedeinstalleerd wat ook geen effect had. Indien ik "ipconfig /all" doe TERWIJL de verbinding verbroken is zie ik dat ik wel gewoon een IP adres heb (zie onderstaande code). Dit probleem komt voor op minimaal 3 pc's in het netwerk, bij de een erger dan bij de ander. [code:1:34b272852d] Windows IP-configuratie Hostnaam . . . . . . . . . . . . : werkplek3 Primair DNS-achtervoegsel . . . . : vuvenlo.local Knooppunttype . . . . . . . . . . : broadcast IP-routering ingeschakeld . . . . : nee WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee DNS-achtervoegselzoeklijst. . . . : vuvenlo.local Ethernet-adapter voor LAN-verbinding: Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: vuvenlo.local Beschrijving. . . . . . . . . . . : Atheros L1 Gigabit Ethernet 10/100/1000Ba se-T Controller Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-1D-60-4B-67-EE DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja Autom. configuratie ingeschakeld : ja Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::686b:afa9:d083:b82d%10(voorkeur) IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 10.0.0.46(voorkeur) Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Lease verkregen . . . . . . . . . : maandag 21 januari 2013 12:54:09 Lease verlopen. . . . . . . . . . : dinsdag 29 januari 2013 12:54:09 Standaardgateway. . . . . . . . . : 10.0.0.138 DHCP-server . . . . . . . . . . . : 10.0.0.1 DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 234888544 DHCPv6-client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-14-4F-41-32-00-1D-60-4B-67-EE DNS-servers . . . . . . . . . . . : 10.0.0.1 NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : ingeschakeld Tunnel-adapter voor isatap.vuvenlo.local: Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: vuvenlo.local Beschrijving. . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP Adapter Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0 DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee Autom. configuratie ingeschakeld : ja Tunnel-adapter voor Teredo Tunneling Pseudo-Interface: Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: Beschrijving. . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0 DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee Autom. configuratie ingeschakeld : ja [/code:1:34b272852d]
Link naar reactie
Na het verder doorzoeken op gebeurtenis event 194 lijkt het probleem nu opgelost dankzij [url=http://social.technet.microsoft.com/Forums/en/w7itpronetworking/thread/14fc08fb-f62b-4f86-b59f-d7a4d685b3fe]dit[/url] draadje. Ik heb de volgende stappen uitgevoerd en kan inmiddels probleemloos uploaden naar een externe server. Voor de rest zal ik moeten ervaren of er nog problemen zijn. Iedereen alvast bedankt! [code:1:8505584aad]netsh interface tcp set global rss=disabled netsh interface tcp set global autotuninglevel=disabled netsh int ip set global taskoffload=disabled[/code:1:8505584aad]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...