Ga naar inhoud

Problemen met bedraad netwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

Eerst de opstelling PC1 (KOEN)zit rechtstreeks op de router (UBEE, EVW3200) en draait op windows XP PC2 (GROTE) en 3 (NIEUWE) zitten op een switch, waarop ook de printer is aangesloten, en de switch is aangesloten op de router, beide draaien op Windows 7 professional. Op alle drie de pc's is McAfee geïnstalleerd en alle pc's zijn vertrouwd, en alle pc's zijn ook te zien in het netwerkoverzicht. Alles is bedraad. Het probleem PC1 is niet zichtbaar voor 2 en 3 en kan ook de printer niet vinden. PC2 ziet in de verkenner/Netwerk PC3 en 2, met alle gedeelde mappen, maar ziet onder Thuisgroep PC3, maar dan alleen de mediabestanden, terwijl PC2 in Thuisgroep niet is opgenomen. PC1 is onvindbaar. PC3 ziet in netwerk alleen PC3, maar wel de mediabestanden van PC2. In Thuisgroep is helemaal niets opgenomen. PC1 is onvindbaar. PC 2 en 3 kunnen probleemloos printen. Het gekke is, PC1 heeft als IP adres, 192.178.168.18, maar is in het McAfee overzicht opgenomen als 18.178.168.192. De volgorde is dus omgedraaid terwijl dit bij de andere IP adressen niet is gebeurd. De vraag is hoe krijg ik alle drie de pc's opgenomen in mijn netwerk en dat ook alle drie de pc's kunnen printen. Ik wil dit bekabeld blijven doen. Ik kan eventueel wel een paar schermprints erbij doen
Link naar reactie
Tot en met Windows XP was dit allemaal heel eenvoudig. Je koos eenvoudig bij elke computer per drive voor delen en klaar was kees. Vanaf W7 (en misschien Vista ook al, maar dat heb ik nooit gehad) is het iets gecompliceerder. Je deelt daar nader te kiezen mappen. Maar dat is niet het enige. Via Geavanceerd delen moet je ook nog aangeven met wie je deelt, iedereen of maar bepaalde gebruikers en hoe je deelt, alleen lezen of lezen en schrijven.
Link naar reactie
Zitten alle computers in de zelfde werkgroep? en hebben ze beide verschillende computer namen? . zo ja richt dan op 1 pc de thuisgroep op en vul op de andere computers het wachtwoord in. Dan deeld de thuisgroep alle bibiotheken van windows 7 . Voor windows XP kan het ook maar dan moet je in de geavanceerde instellingen van de thuisgroep zitten en de instelling met wachtwoord beveiligen uitzetten . Zodat andere computers toegang krijgen .
Link naar reactie
Ik gebruik voor mijn netwerk geen wachtwoord en evenmin een thuisgroep. Alles zit automatisch gewoon op netwerk. Het enige is dat elke PC een unieke naam heeft. We zitten nl. gewoon in een woonhuis waar we geen geheimen voor elkaar hebben, alles is bedraad, dus niemand komt er van buiten door de firewall in. En doorgaans wil je veel meer delen dan alleen maar de bibliotheken
Link naar reactie
[quote:101c1412e1]Ik gebruik voor mijn netwerk geen wachtwoord en evenmin een thuisgroep. Alles zit automatisch gewoon op netwerk. Het enige is dat elke PC een unieke naam heeft. We zitten nl. gewoon in een woonhuis waar we geen geheimen voor elkaar hebben, alles is bedraad, dus niemand komt er van buiten door de firewall in. En doorgaans wil je veel meer delen dan alleen maar de bibliotheken[/quote:101c1412e1] Zo had ik mijn netwerk ook, maar met een nieuwe router en herinstallatie van een pc is het hele netwerk overhoop en ik krijg het niet terug in de oude stand.[/quote]
Link naar reactie
Behalve mijn betoog over delen is er natuurlijk het aandachtspunt van wel of niet DHCP in de router. Als je het wel of niet automatisch toewijzen van ip-adressen niet op alle computers eender hebt ingesteld, in overeenstemming met de router, loop je ook onherroepelijk vast. En daar lijkt het een beetje op, gezien nieuwe router etc.
Link naar reactie
Ok, dat is dus het antwoord, maar hoe stel ik die DHCP in. De schijven en mappen die gedeeld kunnen worden zijn allemaal gedeeld. Ik mis in MS help een stappenplan. Ik heb gisteren de nieuwe C!T ontvangen, en zag dat er een artikel over netwerken in staat, hopelijk ook een oplossing voor mijn probleem. Anders hoe kan ik van scratch af aan beginnen, dus gewoon vanaf de nulstand.
Link naar reactie
Nee dit is het toch niet, waarom kan de grote computer de nieuwe wel zien in netwerk en andersom niet. En hoe krijg ik dit ingesteld. Dan laten we de XP pc nog even voor wat hij is. De grote en nieuwe zitten beide op de switch en draaien allebei op dezelfde Windows 7 versie. Ik wil ook die thuisgroep er gewoon uit hebben, dat heeft totaal geen toegevoegde waarde wat mij betreft. Dus ik wordt helemaal gefrusteerd dat ik wel de optie netwerk in mijn verkenneroverzicht zie maar nergens de optie computer toevoegen. Allerelei onnodige en overbodige flauwekul zoals media streamen, wat ik allemaal niet wil en hoef want als het netwerk de beide comps ziet dan kan ik de muziek van allebei de pcs gewoon op allebie de pc's afspelen. Gek word ik ervan. Zoiets simpels en het is niet in te stellen eenvoudig te vinden.
Link naar reactie
Laten we eens bij de basis beginnen. Open op alle drie de machines een opdrachtprompt, en tik dit in: ipconfig /all >c:\ip.txt en druk op "enter". op de c: schijf zie je nu een tekstbestandje staan: ip.txt Open die bestandjes, kopieer de inhoud en plak die in een reactie. Vermeld ook even het merk en type switch die je gebruikt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...