Ga naar inhoud

Extra wifi router na modem/router


anoniem

Aanbevolen berichten

Al jaren hadden we een prima werkend thuisnetwerk met een NAS voor de centrale data-opslag (QNAP-109), een vaste PC en een -soms meer- laptop(s). Omdat onze internetprovider ermee stopte zijn we recent overgestapt op Ziggo en heb nu een wifi modem/router van Ziggo (Ambit EVW320B). Omdat ik bepaald niet onder de indruk was over de wifi kwaliteit van de Ambit heb ik er een Sitecom 450N router bijgeplaatst: prima bereik door het hele huis, maar ... Ik krijg eea echter niet goed werkend. Als ik NAS en PC aan de Ziggo hang, kan ik met de laptop via de Sitecom de NAS en PC niet vinden. Als ik alles aan de Sitecom hang is de internet toegang via de twee routers tenenkrommend langzaam (en bepaalde sites zoals internetbankieren werken al helemaal niet). Hoe kan ik eea het beste aansluiten en hoe moet ik modem/router en router instellen om toch alles toch goed werkend te krijgen? Alvast hartelijk dank voor de hulp en advies! Met vriendelijke groeten, Peter
Link naar reactie
De sitecom stel je dan in als acces point en de bedraade pc's en NAS direct aan de ziggo router. De sitecomv vast IP over de lan kant geven binnen het ziggo subnet (ip range) bv 192.168.178.200 en dhcp uitschakelen op de sitecom. De WAN poort van de sitecom dan niet meer gebruiken en de utp van ziggo naar sitecom ook in een lan poort steken. Het instellen (IP veranderen) doe je zonder dat de sitecom met de ziggo verbonden is. Nadat je IP hebt verandert en op save / reboot hebt gedrukt, sluit je de lan kabel pas aan. De pc waar mee je dit instelt krijgt even geen IP, maar dat is normaal. Doe IPconfig /release en daarna ipconfig /renew en deze krijgt weer ip, maar nu van de ziggo.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...