Ga naar inhoud

USB adapter traag ? -Opgelost-


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal Op de valreep 2013 toch nog een vraagje. Op een van de desktop computers Win7 een sweex WL153 150N USB-adapter geïnstalleerd. Verbinding lukt, maar is te traag om te kunnen gebruiken. Zelfs online radio kun je er niet mee luisteren. Sweex op desktop beneden geïnstalleerd en draait dan prima????? Toch maar een sitecom wifi adapter gehaald. Systeem geeft aan dat ontvangst van signaalsterkte en verbindingskwaliteit 70% en 80% Ontvangst 54 bmps. Dat gaf de Sweex adapter trouwens ook. Maar weer blijft de werking zeer traag, eigenlijk onbruikbaar. Iemand enig idee waarom één desktop niet werkt met een usb adapter, en de andere wel? Aan de router ligt het niet, want met een andere computer werkt het gewoon. En waarom krijg ik getallen als 54 bmps terwijl het zeer traag is. Ben er al een paar dagen mee bezig, maar kom niet verder. Misschien heeft iemand een idee, of er ervaring mee. Grt[/i]
Link naar reactie
Helemaal mee eens. Maar dezelfde stick werkt op een andere desktop prima naar dezelfde router toe. Op de (probleem) desktop waarover ik het heb moet ik al lang wachten om de browser te openen die standaard op www.google.nl staat. Ik kan er beneden gewoon muziek mee luisteren, en op de "probleem" PC is de browser al een minuut of langer bezig om de webpagina van online radio een beetje op het scherm te krijgen. Kan het niet aan een bepaalde instelling liggen? Maar normaliter installeer je die dingen en werken ze. Op deze PC dus niet. *&^*&%%$#@( :-) Firewall kan er toch niets mee te maken hebben? Neeeehhh, dat denk ik niet. Onder apparaatbeheer geen gekke dingen, alles ziet er keurig uit. Apparaat werkt correct etc. Verder staat de PC niet ver van de router, en de PC waar hij nu goed op draait staat er een verdieping verder van af. Verder is het een goede snelle PC, nooit zelf aan gesleuteld, en legale software. Maar wel fijn dat je meedenkt ;-) Grt.
Link naar reactie
In mijn eerste bericht staat Win7 Het is een asus PC. Aan de utp kabel super snel internet. Maar die kabel gebruiken we nu voor de XBox, dus is het de hele tijd in/uit pluggen tussen XBox en PC. Als ik hem achter in de PC in een USB stopt dan werkt hij niet. De muis en toetsenbord doen het wel op de usb poorten achter. Neem ik één van de 4 USB poorten voor dan ziet hij hem wel. Ik weet niet hoe ik kan zien hoeveel USB poorten 2.0 ik heb. In apparaatbeheer wordt dat niet aangegeven. Grt.
Link naar reactie
Zijn de chipset drivers wel geinstalleerd? mogelijk dat daarom de usb poorten niet helemaal goed werken. Je kunt ook eerst de usb poorten via apparaatbeher verwijderen en dan opnieuw opstarten, dan worden ze weer opnieuw geinstalleerd. Daarna bij asus kijken voor de chipset drivers voor win7 (let op juiste bits versie - 32 of 64) en die installeren.
Link naar reactie
Nu moet ik je zeggen, dat ik de PC softwarematig zelf heb geïnstalleerd, en ik zou dat wel eens over het hoofd gezien kunnen hebben. :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: Onwijs bedankt voor de tip. Dit ga ik testen, maar inmiddels al een beetje teut. Mag op oudejaarsavond toch? :wink: Dus wordt het morgen denk ik, maar........................... Ik zal reageren hoe dit afloopt natuurlijk. Ik baal altijd van die topics waarin je niet weet hoe het afloopt, ben ik met googlen op dit probleem ook weer vaak tegen opgelopen. Je hoort van me. En alvast een prettige avond toegewenst, en dank voor de support tot nu toe. Tot morgen.
Link naar reactie
Zou je ook nog kunnen zeggen van welk model, die Asus pc is? Zie onderstaande afbeelding van het Apparaatbeheer [img:c037eb5290]http://media.tech-recipes.com/rx_images/usb2.GIF[/img:c037eb5290] Waarin je kunt zien dat EHCI controller USB 2.0 is, en OHCI USB 1.1. Als je echter een USB 2.0 apparaat in een USB 1.1 poort plugt, dan toont Windows een melding die lijkt op: Dit apparaat kan sneller werken. Check verder op de site van computertotaal deze cursus [url=http://computertotaal.nl/internet---netwerken/22979-beter-draadloos-netwerk.html]Beter draadloos netwerk.[/url]
Link naar reactie
Hoi Jolo, ouwe rot. Je bent in zo'n 10 jaar geen dag ouder geworden, tenzij...... Ja, tenzij je die foto nooit aanpast natuurlijk :D Maar terzake: Hier staat helemaal niet of een usb 1.1 of 2.0 is. Verder ziet het beeld er rustig uit bij apparaatbeheer. Geen gele 3 hoeken met uitroeptekens of grote gele vraagtekens. Geen woelige massa dus in de tegenwerkende PC. Morgen zal ik reageren. Het zal me niet verbazen als die Peter gelijk heeft. Aan de PC kan het niet liggen volgens mij. Verder allen gelukkig nieuwjaar. Grt.
Link naar reactie
Waarom wireless gebruiken, als je al bedraad hebt liggen? Aangezien er een utp kabel ligt waarop je beide pc's kan aansluiten, zou ik helemaal geen wireless gebruiken. In plaats daarvan een simpele 5 poorts switch kopen. Daar prik je dan de bestaande UTP kabel in, en zowel de xbox als de pc, met een eigen kabel.
Link naar reactie
Dat van die switch is het beste voorstel wat ik hier lees.. goedkoop en veel sneller dan wifi... maar als je het echt wilt met wifi zou ik de pc tijdelijk even vlak bij de router neer zetten en dan kijken of e.e.a. nog steeds traag is... dan sluit je evt slechte ontvangst of een andere stoorzender uit als ie traag blijft en weet je dat het inderdaad aan je pc ligt...... :wink:
Link naar reactie
Marc en Outlaw [quote:90e6e656e6]Waarom wireless gebruiken, als je al bedraad hebt liggen? [/quote:90e6e656e6] De kamer waar het staat is 5 meter breed, de PC aan de ene kant, en de XBox aan de andere kant. Als een PC redelijk moet kunnen werken op zo'n stick, dan wil ik liever niet weer een kastje en een kabel er bij. De XBox vraagt de meeste bits, die draait gewoon perfect als je hem aan een kabel hangt. Dan wordt je er ook nooit even ineens afgegooid midden in een game. [quote:90e6e656e6]maar als je het echt wilt met wifi zou ik de pc tijdelijk even vlak bij de router neer zetten en dan kijken of e.e.a. nog steeds traag is... dan sluit je evt slechte ontvangst of een andere stoorzender uit als ie traag blijft en weet je dat het inderdaad aan je pc ligt...... [/quote:90e6e656e6] Dat is veel sleepwerk met zo'n grote kast. Dezelfde USB adapter doet het aan de zelfde kant van het huis een verdieping lager prima, hij staat er dan 3 meter onder. En is dan snel Jolo [quote:90e6e656e6]Als je echter een USB 2.0 apparaat in een USB 1.1 poort plugt, dan toont Windows een melding die lijkt op: Dit apparaat kan sneller werken.[/quote:90e6e656e6] Tja, dat is waar. Dus zal het dat wel niet zijn. Ik ga zo weer wat prutsen en gegevens verzamelen.
Link naar reactie
Als je USB 2.0 usb-sicks of externe USB 2.0 harddisk hebt, kun je daarmee testen of USB 2.0 goed functioneert. Dat zou je kunnen doen via applicatie [url=http://tweakers.net/meuktracker/29502/crystaldiskmark-302a.html]CrystalDiskMark.[/url] Had je ondertussen al iets kunnen doen, met die computertotaal link van die cursus Beter draadloos netwerk? Zoals het checken van de sterkte van signaalsterkte van jouw draadloos netwerk, met applicatie inSSIDer. Het signaal van jouw draadloze router, zou dan flink sterker moeten zijn, dan dat van de buren. Waarbij je wellicht met aansluiten van je draadloze adapter via een usb-verlengkabel, van bijvoorbeeld 20 centimeter, een beter resultaat behaalt. [offtopic] Mijn avatar was ongeveer 5 en half jaar oud. Ik heb zojuist een nieuwe foto geüpload [/offtopic]
Link naar reactie
Hoi Jolo Hele dag weg geweest ivm nieuwjaar wensen familie. De PC is een ASUS V-series. Drivers USB op de toen bijgeleverde disk is voor XP, Vista. Voor win7 zit er niet bij. Weet ook niet waar ik ze kan downloaden, want ik moet dan uiteindelijk nog een serienummer hebben als ik op de asus site zoek, dus ik zoek verder. Maar ik denk dat het wel goed zit, want die melding van trage USB met snel apparaat krijg ik niet. Mijn signaal zie ik hier met nog 6 andere. Ikzelf heb op de laptop beneden het volle bereik (uitstekend) , terwijl de router twee verdiepingen hoger zit. Van buren en nog verder iets minder. De stick die nu op de PC een verdieping lager zit heeft als signaalsterkte goed. Terwijl deze zelfde stick het een verdieping hoger op de betreffende computer vrij dicht bij de router nauwelijks doet. Het verhaal heb ik gelezen. Ik ga nog even goochelen OffTopic Weinig verandert /OffTopic
Link naar reactie
Opgelost. Ik heb inSSIDer op een stick gezet, en ben naar de betreffende PC gegaan. Want door de slechte, en telkens uitvallende verbinding kon ik het niet downloaden. Draaien van het programma bracht niet veel goeds. In de lade vond ik een USB verlengkabel, van circa 1 meter. (Zal tzt een kortere kopen en testen). Ik stop die verlengkabel waar die wifi adapter al in was gedaan in de USB poort en in één klap slaan de twee balkjes parameters van de internet en WLAN verbinding groen uit, en heb direct een verbinding. Vol groen, waarvan akte !! Ook de andere WIFI verbindingen van enkele mensen in deze straat komen behoorlijk goed door. Sommige 4 van de 5 balkjes groen. Er is dus iets wat stoort in die PC zelf, of wat dan ook, op die WLAN USB stick als deze er zonder kabel in zit. :? Enorm bedankt voor de hulp. Morgen de kabel naar de XBox netjes achter de plint, en dat terwijl QMusic via de USB verbinding door de kamer schalt. Zonder jullie hulp was ik hier nooit op gekomen. Nogmaals bedankt, grt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...