Ga naar inhoud

ziggo via linksys BEFSR41 DNS problemen?


anoniem

Aanbevolen berichten

Motorola surfboard van Ziggo (voorheen At Home). 192.168.100.1 Linksys BEFSR41 192.168.1.1 Wan: DHCP LAN: static 192.168.1.100 etc PC IP 192.168.1.100 SNM 255.255.255.0 Gateway 192.168.1.1 DNS 192.168.1.1 Modem staat geschakeld op stekkerdoos van PC, dus gaat uit als de PC ook uit gaat. Router staat permanent aan (is nou eenmaal zo, geen reden). Na het opstarten kan ik zowel het modem als de router via de browser bereiken. MSN wil niet aanmelden en geeft bij probleem oplossing een melding dat mijn DNS geen IP adressen kan oplossen. Internet en Mail doen het dus ook niet. Als ik het modem herstart maak ik kans dat de verbinding werkt. Kabel van modem direct in PC werkt direct. Wie kan mij vertellen wat er fout gaat? binnenkort zou ik graag meerdere pc's op het netwerk aansluiten voor de kinders e.d. gr. Aernout
Link naar reactie
Modem gewoon aan laten. Omdat je die uit doet, verliest de router wan ip. Als je dan het modem weer op stroom zet is het eerste IP wat die krijgt van de motorola's dhcp server en krijgt de wan kant 192.168.100.xx Pas als het modem volledig is opgestart gaat die in bridge mode en komt het isp /internet ip door. Maar de linksys heeft dan al een fout ip gehad en gaat niet zomaar arp's sturen voor een nieuw ip. In het wan menu van de router zou je dan dhcp release en daarna renew moeten doen. Lijkt mij gedoe elke keer, dus modem gewoon op stroom laten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...