Ga naar inhoud

Probleempje met draadloos printen.


anoniem

Aanbevolen berichten

Sinds enige tijd heb ik (vaak) het volgende probleem. Op mijn desktop pc gebruik ik bedraad internet via een Zyxel Prestige H2602 van Tiscali/Telfort incl. telefoon. Omdat ik naderhand een latop heb gekocht die veelal in de woonkamer gebruikt wordt leek het mij handig vanuit de woonkamer te kunnen printen. Ik heb hiervoor een Netgear Wireless G54 Router gekocht en deze verbonden met de printer. HP C5180. Het installeren ging vrij vlot en het werkte nar tevredenheid. Nu heb ik op internet gelezen dat er andere opties zijn om het aan te sluiten maar deze vind ik minder interessant omdat het altijd prima gefunctioneerd heeft. De latste tijd doet zich echter het vreemde verschijnsel voor dat het printen vanaf de laptop niet lukt. Als ik zowel de laptop en de printer uitschakel en vervolgens de router opnieuw start werkt het weer. Kent iemand dit verschijnsel en heet hier een oplossing voor?? Op beide pc's draait Vista Home Premium.
Link naar reactie
[quote:7e5f728e5c="gerardb"]Sinds enige tijd heb ik (vaak) het volgende probleem. Op mijn desktop pc gebruik ik bedraad internet via een Zyxel Prestige H2602 van Tiscali/Telfort incl. telefoon. Omdat ik naderhand een latop heb gekocht die veelal in de woonkamer gebruikt wordt leek het mij handig vanuit de woonkamer te kunnen printen. Ik heb hiervoor een Netgear Wireless G54 Router gekocht en deze verbonden met de printer. HP C5180. Het installeren ging vrij vlot en het werkte nar tevredenheid. Nu heb ik op internet gelezen dat er andere opties zijn om het aan te sluiten maar deze vind ik minder interessant omdat het altijd prima gefunctioneerd heeft. De latste tijd doet zich echter het vreemde verschijnsel voor dat het printen vanaf de laptop niet lukt. Als ik zowel de laptop en de printer uitschakel en vervolgens de router opnieuw start werkt het weer. Kent iemand dit verschijnsel en heet hier een oplossing voor?? Op beide pc's draait Vista Home Premium.[/quote:7e5f728e5c] Heb inmiddels ontdekt dat het ingeschakeld laten staan van de printer ook voldoende is. Was mij nooit opgevallen omdat dit meestal het geval is. Blijft natuurlijk de vraag: waarom is dit noodzakelijk?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...