Ga naar inhoud

Waar ligt het probleem?


anoniem

Aanbevolen berichten

Als ik dit zo zie lijkt het er op de netwerkkaart defect is, of gewoon niet aanwezig. Bij apparaatbeheer zou je namelijk het onderdeel Netwerk Adapters moeten vinden, met daaronder de door de computer gevonden netwerkkaarten. Bij het opstarten wordt geen hardware gevonden? En in het Bios is de netwerkkaart ook ingeschakeld? Het is geen draadloze netwerkkaart die je aansluit op de USB?
Link naar reactie
Het viel mij inderdaad ook op dat er geen netwerkkaart bij apparaatbeheer staat daarom vroeg ik het hier even. Het is een onboard netwerkkaart en heeft altijd gewoon gewerkt. Voor de rest doet m'n computer niet anders dan anders, alleen kan ik nergens iets over netwerkkaarten vinden en er staat ook geen internetlogotje (al dan niet verbroken) in de taakbalk rechts. Zou het kunnen komen door de bliksem? M'n speakerset is namelijk ook een soort van stukgegaan (er zit een brom in) en die zat in dezelfde 'tegen-stroompieken-beveiligde' stekkerdoos..
Link naar reactie
[quote:352b87ffb7="robstolk"]Niet de hele computer kan stuk gaan door een piek van de internetkabel. En de pc zelf zat in een beveiligd stopcontact..[/quote:352b87ffb7]Dat wil je niet weten. Het is een behoorlijk hoge spanning die op de leidingen komt te staan, dat is vaak meer dan tientallen kV's. Ik heb wel eens een schrikdraadapparaat gezien die een tik had gehad terwijl het schrikdraad zelf via een stekkertje net niet verbonden was, bungelde op 10 cm afstand. Dat apparaat lag verspreid door de hele ruimte, pakweg 10x20meter.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...