Ga naar inhoud

WEP/WPA


anoniem

Aanbevolen berichten

Mijn vriendin heeft een Nintendo DS, en sinds we samenwonen ben ik er ook nogal eens mee aan het spelen (ok, net zo vaak als zij. ;) ). Die dingen hebben ook Wifi, waarmee je bijvoorbeeld aanvullingen op spellen kunt downloaden, zoals Professor Layton's game of the week. Da's tof, want verder heb ik alles van Layton al uitgespeeld en deel 2 duurt nog een maand. Ik ben dus eens gaan kijken naar de instellingen van die Wifi, maar hij kan geen WPA-versleuteling aan, alleen WEP. Ik ben echter een beetje huiverig om zomaar mijn netwerk van WPA over te zetten naar WEP, da's alsof je een AXA slot van je fiets vervangt door een stuk touw, bij wijze van. Iedere keer over laten schakelen als ik met de DS het internet op wil, lijkt me ook niet echt praktisch, want dat is iedere keer weer zo'n gedoe. Heeft iemand praktische tips?
Link naar reactie
De beste (dure) oplossing is het nieuwe model DSi erbij kopen die wel wpa ondersteunt. Kan je ook tegen elkaar spelen/geen ruzie wie er mag gamen. :wink: Met de oude ds zou het nog een optie zijn om er een tweede router ernaast te zetten obv WEP. Uiteraard zoveel mogelijk dichttimmeren met mac filtering en desnoods antenne eraf schroeven om het bereik te minimaliseren. Als het enkel om de updates gaat en niet online gamen, kan je hier bovendien na het updaten de stekker uit trekken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...