Ga naar inhoud

Hoe router aansluiten op andere router?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo! Sinds kort heb ik problemen met de stabiliteit van het W/L signaal van mijn Philips ADSL modem Router. Ik dacht dit op te lossen met een extra Linksys W/L 54GL router, waarbij ik dan de Philips alleen als modem wil gebruiken. Maarrr, tot nu toe heb ik dit nog niet werkend gekregen. Mijn boerenverstand zegt me dat ik op de Philips W/L en DHCP moet uitschalelen. Dan de inloggegevens alleen op de Linksys invoeren. Klopt dit, of moet ik iets anders proberen. Of kan mijn oplossing misschien helemaal niet?? Bij voorbaat hartelijk dank voor het meedenken. Henk
Link naar reactie
Sorry Sjouwer, ik heb je sticky wel 10 keer gelezen maar ik begrijp er niets van. Bijvoorbeeld : "en stel eerst een ip nummer in binnen de reeks van de oude router maar buiten de dhcp reeks hiervan" Ook is het me op een gegeven moment niet meer duidelijk over welke router je het precis hebt. Het zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar zou je het misschien nog eens willen proberen voor mijn situatie en voor mijn beperkte denkraam? :-) Vriendelijk dank, Henk
Link naar reactie
de router die erbij komt moet een vast ip nummer krijgen voor jouw is dat de linksys de dubbel zinnige van wel in de serie maar buiten de dhcp je hebt b.v. in de philips 192.168.2.??? dit is de serie de dhcp reeks is b.v. van 192.168.2.50 tot 192.168.2.70 de philips zelf heeft als nummer b.v. 192.168.2.1 je kan dan voor de linksys een van de overige nummers gebruiken kort geschreven 2 ~ 49 en 71 ~ 254 de nummers zijn voorbeelden! wel naar jouw situatie veranderen sub mask is normaal 255.255.255.0 in de linksys hoef je niet de gateway of dns server in te vullen. wordt je gedwongen dit te doen, kan je hiervoor het nummer van de philips nemen als je andere aparaten hebt die ook een vast nummer eisen moet je hier ook rekening mee houden (printers, harde schijven)
Link naar reactie
Hallo sjouwer, De single modem moet nog even wachten. Dus probeer ik jouw methode eerst. Er blijft nog een vraag over, namelijk de internet verbinding. Waar geef ik mijn inloggegevens op, de Philips ADSL modem (router 1) of de Linksys (router 2). En wat vul ik dan in bij de overgebleven router? En als bij de Linksys DHCP uitstaat (volgens jouw beschrijving) werkt deze dan nog wel als router? Want mijn computers worden daarop (Linksys) aangesloten, toch? Ook die via wireless, want daar ging het nou juist om :-) Ik hoop dat je mijn vragen begrijpt, het is best ingewikkeld, vind ik... Ciao, Henk
Link naar reactie
Heb de reactie verder niet afgewacht en ben zelf gaan experimenteren met Tomato firmware 1.25. De power opgeschroefd van 42 mW naar 100 en het maakt geen moer uit in de signaalsterkte :-) Blijkbaar heb ik erg dikke muren.... Ben wel zwaar teleurgesteld in de beroemde Linksys WRT-54GL en snap niet dat ik tot voor kort met de Philips wel een "uitstekend" signaal had. Ik ga nu de Lynksys als accespoint verplaatsen op de bovenverdieping, tot vlak boven mijn hoofd. Prettig weekend! Henk
Link naar reactie
[quote:404f803afb="Belsat"]Heb de reactie verder niet afgewacht en ben zelf gaan experimenteren met Tomato firmware 1.25. De power opgeschroefd van 42 mW naar 100 en het maakt geen moer uit in de signaalsterkte :-) Blijkbaar heb ik erg dikke muren.... Henk[/quote:404f803afb]Wel das maar iets meer dan 3dB verschil.... http://en.wikipedia.org/wiki/Decibel Als je een demping onderweg van bijvoorbeeld 40 dB hebt... dan zie je dus dat die 3 dB haast te verwaarlozen is... Verplaatsen kan helpen of een goede (externe) antenne, die doet soms wel 10 dB plus dat je daarmee ook vaak de plaats gunstiger mee kunt opzoeken, dus dat telt beiden.... Homemade antennes: http://www.josepino.com/?howto_wifi_lid_antenna Maar nog veel meer via .. http://www.google.nl/search?hl=nl&q=antenna+home+made+wifi&btnG=Google+zoeken&meta=&aq=f&oq= Kwestie van... welke kun je zelf makkelijk maken....
Link naar reactie
[quote:2129b0dd84="Belsat"]en snap niet dat ik tot voor kort met de Philips wel een "uitstekend" signaal had. [/quote:2129b0dd84] Als het wel goed gewerkt heeft, en je Philips ADSL modem Router nog wel goed functioneert, zou je voor XP op de site van Microsoft artikel [url=http://support.microsoft.com/kb/870702]870702[/url] kunnen checken. Of voor Vista deze [url=http://windowshelp.microsoft.com/Windows/en-US/help/33307acf-0698-41ba-b014-ea0a2eb8d0a81033.mspx]Troubleshoot network connection problems.[/url]
Link naar reactie
@jolo: De Philips W/L functie valt soms spontaan uit. Kan zijn dat 'ie te warm wordt. Alles werkt verder prima, ook de Linksys; ik wil alleen het bereik optimaliseren. Ik zit inmiddels op "zeer goed". @ andre@home: Leuk, al die zelfgemaakte antennes. Is inderdaad ook nog een optie. Vraag: Als het accespoint boven staat, hoe moeten dan de antennesprietjes staan? Verticaal, plat, onder 45 graden naar voren of naar achteren, of gemengd, dwz bv de één plat en de ander omhoog? Ciao, Henk
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...