Ga naar inhoud

Netwerkadres verkrijgen (Fritz!box 7170 van XS4ALL)


anoniem

Aanbevolen berichten

Enkele jaren geleden gemigreerd als HCCNET gebruiker naar XS4ALL. Sinds begin juni definitief over naar XS4ALL, dus zonder KPN. Ik heb nu een modem, als bovengenoemd, ontvangen en heb een dongelstick Fritz!WLAN gekocht in hun webwinkel. Het is de bedoeling dat ik draadloos ga werken. Echter draadloos kreeg ik het niet aan de praat, ook niet na hulp van de helpdesk, ook niet via de helpdesk van AVM. We konden niet bij bepaalde instellingen komen. Als ik nu via een netwerkkabel aan zou sluiten dan kon men het oplossen. Dus ik een PCI netwerkkaart (SMC 1255TX-1) gekocht en 10 mtr. kabel. Alles aangesloten volgens de handleiding, de pc en het modem ingeschakeld. Op het modem branden de leds Power/DSL en WLAN. Op de pc is in de taakbalk een icoontje zichtbaar met als gegeven LAN-verbinding en de snelhied 100Mb en de melding [b:ee8a476b44]netwerkadres verkrijgen[/b:ee8a476b44]. Diverse dingen geprobeerd, IE, extra, internetopties, verbindingen, modem spanningsloos gemaakt 1min. wachten maar ik kom er niet uit. Op dit forum ook diverse zaken gelezen, o.a. de vraag van fvg_7 en de antwoorden maar helaas. Zojuist de helpdesk van XS4ALL weer gebeld maar na het horen van de wachttijd (46 min.) maar weer gauw neergelegd. Misschien dat iemand me verder kan helpen? Ik weet dat het weekend is en vakantietijd maar ik wacht wel even. Via mijn oude modem, een speedtouch 330 kan ik toch internetten.
Link naar reactie
Het probleem is opgelost, helemaal zelf gedaan. Ik ben natuurlijk verder gaan proberen en zag "per ongeluk" het probleem. In IE klikte ik op Bestand en bij de op één na laatste regel stond een vinkje bij "offline werken" hoe dat daar is gekomen? ra ra. Als ik met m'n oude modem werkte ging alles wel goed, ik heb daarmee dan ook deze vraag kunnen stellen maar dit antwoord gaat echt via de Fritz!Box met kabel. Nu nog m'n dongel proberen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...