Ga naar inhoud

Twee statische IP-adressen op 1 laptop mogelijk?


anoniem

Aanbevolen berichten

Op dit moment woon ik in een studentenhuis, maar ik verblijf ook regelmatig bij mijn ouders. Voor het internet in mijn studentenhuis heb ik op mijn laptop, voor de Wireless-Lan adapter, een statisch IP-adres toegewezen. Ditzelfde heb ik gedaan voor internet bij mijn ouders. Op dit moment is het dus zo dat ik iedere keer als ik van mijn studentenhuis naar mijn ouders ga, en andersom, ik het statische IP-adres voor mijn laptop moet wijzigen. Als ik op een dynamisch netwerk zit, moet ik vervolgens alles weer verwijderen. Is hier een oplossing voor te verzinnen? Wat ik bedoel is, is het mogelijk om mijn Wireless-Lan adapter zó in te stellen, dat wanneer het verbinding maakt met netwerk X, het automatisch gebruik maakt van netwerkconfiguratie x, wanneer er verbinding wordt gemaakt met het netwerk Y, het automatisch gebruik maakt van netwerkconfiguratie y, en wanneer ik van een onbekend netwerk gebruik wil maken dat mijn laptop zich gewoon automatisch een dynamisch IP-adres laat toewijzen? Mijn laptop draait op Windows Vista Home Premium met Service Pack 1. Er zit verder 1 WAN-Netwerkadapter in (bij mijn weten dan...) en dit is een Intel Pro Wireless 3945ABG Network Connection.. Bedankt voor de hulp! :)
Link naar reactie
Bedankt voor het snelle antwoord! Dit programma werkt echter niet op Windows Vista... Ik heb zelf ook nog iets verder gegoogled, uiteindelijk kwam ik op een programma dat Net Profiles heet (en het wel op Vista zou moeten doen), zie: http://code.google.com/p/netprofiles/ Dit programma deed het bij mij echter ook niet, het geeft aan dat er een RPC server niet gevonden kan worden of iets dergelijks. Als ik die foutmelding gewoon negeer, en probeer een profiel aan te maken weigert het programma, en geeft het wederom een foutmelding. Verder kan ik via google geen andere programma's vinden die het met Vista zouden moeten doen. Heeft iemand nog meer ideeën om dit binnen vista zelf aan te passen / ervaringen met een bepaald programma dat gewoon werkt? De foutmelding die ik krijg is in ieder geval als volgt (ik neem aan dat het iets te maken heeft met printers of iets dergelijks? Ik heb in ieder geval geen printers op mijn laptop aangesloten): Zie het einde van dit bericht voor meer informatie over het aanroepen van JIT-foutopsporing (Just In Time) in plaats van dit dialoogvenster. ************** Tekst van uitzondering ************** System.ComponentModel.Win32Exception: De RPC-server is niet beschikbaar bij System.Drawing.Printing.PrinterSettings.get_InstalledPrinters() bij Net_Profiles.ProfileSettings.Timer1Tick(Object sender, EventArgs e) bij System.Windows.Forms.Timer.OnTick(EventArgs e) bij System.Windows.Forms.Timer.TimerNativeWindow.WndProc(Message& m) bij System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam) ************** Geladen assembly's ************** mscorlib Assembly-versie: 2.0.0.0 Win32-versie: 2.0.50727.3074 (QFE.050727-3000) CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.NET/Framework/v2.0.50727/mscorlib.dll ---------------------------------------- Net Profiles Assembly-versie: 1.0.3429.20373 Win32-versie: 1.0.3429.20373 CodeBase: file:///C:/Program%20Files/Net%20Profiles/Net%20Profiles.exe ---------------------------------------- Microsoft.VisualBasic Assembly-versie: 8.0.0.0 Win32-versie: 8.0.50727.3053 (netfxsp.050727-3000) CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/Microsoft.VisualBasic/8.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/Microsoft.VisualBasic.dll ---------------------------------------- System Assembly-versie: 2.0.0.0 Win32-versie: 2.0.50727.3053 (netfxsp.050727-3000) CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll ---------------------------------------- System.Windows.Forms Assembly-versie: 2.0.0.0 Win32-versie: 2.0.50727.3053 (netfxsp.050727-3000) CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.dll ---------------------------------------- System.Drawing Assembly-versie: 2.0.0.0 Win32-versie: 2.0.50727.3053 (netfxsp.050727-3000) CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Drawing/2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Drawing.dll ---------------------------------------- System.Runtime.Remoting Assembly-versie: 2.0.0.0 Win32-versie: 2.0.50727.3053 (netfxsp.050727-3000) CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Runtime.Remoting/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Runtime.Remoting.dll ---------------------------------------- MessageBoxHook Assembly-versie: 0.0.0.0 Win32-versie: CodeBase: file:///C:/Program%20Files/Net%20Profiles/MessageBoxHook.DLL ---------------------------------------- msvcm80 Assembly-versie: 8.0.50727.3053 Win32-versie: 8.00.50727.3053 CodeBase: file:///C:/Windows/WinSxS/x86_microsoft.vc80.crt_1fc8b3b9a1e18e3b_8.0.50727.3053_none_d08d7bba442a9b36/msvcm80.dll ---------------------------------------- System.Xml Assembly-versie: 2.0.0.0 Win32-versie: 2.0.50727.3074 (QFE.050727-3000) CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Xml/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Xml.dll ---------------------------------------- System.Management Assembly-versie: 2.0.0.0 Win32-versie: 2.0.50727.3053 (netfxsp.050727-3000) CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Management/2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Management.dll ---------------------------------------- System.Windows.Forms.resources Assembly-versie: 2.0.0.0 Win32-versie: 2.0.50727.3053 (netfxsp.050727-3000) CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms.resources/2.0.0.0_nl_b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.resources.dll ---------------------------------------- mscorlib.resources Assembly-versie: 2.0.0.0 Win32-versie: 2.0.50727.3074 (QFE.050727-3000) CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.NET/Framework/v2.0.50727/mscorlib.dll ---------------------------------------- ************** JIT-foutopsporing ************** Als u JIT-foutopsporing wilt inschakelen, moet in het configuratiebestand voor deze toepassing of computer (machine.config) de waarde jitDebugging in het gedeelte system.windows.forms zijn ingesteld. De toepassing moet ook zijn gecompileerd terwijl foutopsporing was ingeschakeld. Bijvoorbeeld: <configuration> <system.windows.forms jitDebugging="true" /> </configuration> Wanneer JIT-foutopsporing is ingeschakeld, worden onverwerkte uitzonderingen naar het JIT-foutopsporingsprogramma gestuurd dat op de computer is geregistreerd en worden niet door dit dialoogvenster verwerkt.
Link naar reactie
Ik heb RPC aangezet op de manieren die u heeft aangegeven, maar ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding dat de RPC server niet beschikbaar is... Als ik deze fout negeer, en gewoon probeer in Net Profiles een ''profile'' aan te maken krijg ik deze fout te zien (exlusief alle ''assembly's'' die blijkbaar wel geladen zijn, zie vorige foutmelding...): ************** Tekst van uitzondering ************** System.UnauthorizedAccessException: Toegang tot het pad C:\Program Files\Net Profiles\profiles\00-1C-BF-1A-A5-21 is geweigerd. bij System.IO.__Error.WinIOError(Int32 errorCode, String maybeFullPath) bij System.IO.Directory.InternalCreateDirectory(String fullPath, String path, DirectorySecurity dirSecurity) bij System.IO.Directory.CreateDirectory(String path, DirectorySecurity directorySecurity) bij Microsoft.VisualBasic.FileSystem.MkDir(String Path) bij Net_Profiles.ProfileSettings.ButtonSaveClick(Object sender, EventArgs e) bij System.Windows.Forms.Control.OnClick(EventArgs e) bij System.Windows.Forms.Button.OnClick(EventArgs e) bij System.Windows.Forms.Button.OnMouseUp(MouseEventArgs mevent) bij System.Windows.Forms.Control.WmMouseUp(Message& m, MouseButtons button, Int32 clicks) bij System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m) bij System.Windows.Forms.ButtonBase.WndProc(Message& m) bij System.Windows.Forms.Button.WndProc(Message& m) bij System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m) bij System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m) bij System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam) Ik denk dat ik Net Profiles gewoon op moet geven. Bestaat er nog een ander programma ergens? Of moet ik sowieso de hoop maar opgeven en doorgaan met alles handmatig invoeren?
Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 3 weken later...
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...