Ga naar inhoud

Probleem: Geen internet door Toegang alleen lokaal


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb toch een groot, gigantisch probleem! Gisteren kon ik nog normaal internetten. Vandaag geeft de computer aan: Toegang alleen lokaal. Ik kom het internet dus niet op! Ik heb opgestart in de veilige modus met netwerkmogelijkheden, hier kom ik het internet wel op en heb ik: Toegang lokaal en internet. Ik ben een enorme computerleek, maar ik weet wel dat als het in de veilige modus werkt, het dus niet aan de basisinstellingen ligt. Ik heb het probleem van 'toegang alleen lokaal' ook eens op school gehad, en de Helpdesk mensen hebben het toen voor me gefixed. Heel snel. Ik vroeg nog hoe, maar dat hoefde ik niet te weten vonden ze (omdat het toch niet meer voor zou komen). Wel jammer dat ik het dus niet weet, anders kan ik het zelf fixen! Ik heb een beetje rondgetuurd, en de IP instellingen in Veilige modus, zijn anders dan de IP instellingen als ik normaal op start. Heel het IP adres is dus anders. Ik heb automatisch IP instellen aanstaan. Als ik normaal op start, dan krijg ik in het netwerkcentrum te zien: Toegang alleen lokaal. En daarboven staat dik gedrukt '[b:299225fa91]onbekend netwerk[/b:299225fa91]' (openbaar netwerk). In Veilige modus staat dik gedrukt de naam van de router. Als ik handmatig de IP instellingen verander bij IPv4, dan krijg ik als ik normaal op start wel de naam van mijn router te zien, alleen nog steeds: Toegang alleen lokaal. Hoe krijg ik de laptop zover dat ik weer toegang tot het internet heb? Ik heb een [b:299225fa91]HP Pavilion dv9760ed [/b:299225fa91]met [b:299225fa91]Windows Vista[/b:299225fa91]. Please help! Edit: Ik was nog wat vergeten er bij te zetten. Als ik de laptop aansluit met het kabeltje naar de router, krijg ik nog steeds toegang alleen lokaal. Terwijl het dan dus op de LAN verbinding staat. En de rare IP instellingen veranderen dan ook niet. Edit2: Ik was ook nog vergeten te zeggen dat ik de router al uit en aan heb gedaan. Ik heb de CD van de internetprovider erin gedaan om opnieuw draadloos internet er op te zetten. Maar het blijft steeds aangeven: Toegang alleen lokaal. :( Edit3: Het gaat weer lekker, ik was ook nog vergeten dit erbij te zetten. Via veilige modus begint mijn IP met 192.x.x.x. Via normaal opstarten begint mijn IP met 169.x.x.x?
Link naar reactie
Beste Marr, Ik liep vandaag tegen hetzelfde probleem aan en heb wat zitten googlen en liep toen ook tegen jouw post aan. Aangezien ik het inmiddels opgelost heb dacht ik, maar even terug te komen om te posten wat bij mij gelukt is. Ten eerste de vraag of je via een andere pc in je router kunt komen? Zo ja, kijk of je ergens een tab status kunt vinden. Hier moet je even de volgende gegevens overnemen: IP-Address (waarschijnlijk iets als 192.168.2.1) hier moet je dan straks iets als 192.168.2.100 van maken Subnetmask standaardgateway/defaultgateway Voorkeur DNS (primair/eerste of iets dergelijks) Alternatief (secundair/tweede oid) Ga naar Configuratiescherm -> Netwerkcentrum -> Netwerk verbindingen beheren. Druk daar met rechtermuisknop op je Draadloze netwerkverbinding en kies eigenschappen. Ergens in dat rijtje moet staan: Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4). klik op deze en kies eigenschappen. Ga naar het tabblad Alternatieve configuratie. Selecteer : De gebruiker geeft de configuratie op En voer nu de informatie in die je in het begin hebt opgeschreven. Ik hoop dat je hier wat verder meekomt, ps (misschien beetje crap getypt, maar had beetje haast ivm eten) Groet, Bart edit ------------ pps, kben ook een redelijke leek wat betreft netwerken en zo, dus misschien is er een betere oplossing :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...