Ga naar inhoud

Laptop met Vista verbreekt elke verbinding


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik zit met volgend vervelend probleem: Netwerk bestaat uit een Belkin router (F5D7630-4A), enkele vaste computers met Windows XP zowel draadloos als bekabeld, en een laptop met Windows Vista Business ook draadloos. Het probleem: elke keer wanneer de laptop met Vista zich aanmeldt, valt de internetverbinding weg maar ook de verbinding tussen router en alle computers! Enkel het power-lampje op de router blijft branden, de rest gaat voor heel even uit, daarna valt iedere verbinding weg (zelfde effect als je de router zonder stroom zet en daarna weer inschakelt). Hetzelfde gebeurt wanneer ik op diezelfde Vista computer naar "Netwerk" ga om alle computers op het netwerk weer te geven. Mogelijk nog nuttige informatie: de IP's zijn statisch (en allemaal uniek), de computers zitten allemaal in dezelfde werkgroep en pingen tussen de computers lukt zonder problemen. Ik was sowieso van plan een nieuwere router aan te schaffen, maar dan kan het probleem zich misschien blijven voordoen. Weet iemand raad?
Link naar reactie
Ja inderdaad, ik lees over Belkin niet al te positieve dingen. Alleen ben ik bang dat het probleem niet gaat opgelost geraken met gewoon de router te vervangen. (Ik dacht aan D-Link of Linksys) Want het rare is juist dat enkel de Vista pc problemen ondervindt, de rest van de pc's draaien eigenlijk perfect in combinatie met de Belkin.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...