Ga naar inhoud

Printer Server Lan/Wan gateway


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Enige tijd heb ik hinder van een weigerend netwerk. Op het forum kon ik niet mijn gewenste antwoordt vinden dat vergelijkbaar is met mijn situatie. Ik wil mijn draadloze (geen USB maar) printer op een apart netwerk zetten. Op zich geen probleem zou je zeggen. Vanuit de printer Canon i-SENSYS MF8180C loopt er een netwerkkabel naar mijn router Linksys WRT54G2 vanuit daar zend de router een netwerk uit. Er kan verbinding gemaakt worden zowel de router als de printer. Aan de hand van Ip code in te voeren in een internet balk. Hierbij kan ik van beide apparaten de ip, gateway, subnet e.d. aanpassen en veranderen. Netwerk heeft als ip een code van 192.168.2.1. De printer een ip van 192.168.2.101. Subnet van beide is 255.255.255.000. Er zijn verder geen computers op het netwerk aangesloten. Printen lukt niet. Dus het lijkt me dat de router iets blokkeert. Wat weet ik niet. Ik het de router al eens op Statische Ip gezet maar dan kan ik de gateway niet invullen op de zogenoemd de WAN en LAN instellen het zelfde zouden zijn. Kan iemand mij uit de brand helpen? Gr
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...