Ga naar inhoud

Draadloos ip nodig of niet


anoniem

Aanbevolen berichten

Is er een ip nodig om een wirless netwerk te kunnen zien? Op 1 of andere manier ziet mijn laptop het wireless niet meer (en mijn telefoon wel). In het begin stelde ik het ip steeds handmatig in vd laptop maar dat had ik nu weer op automatisch gezet. Vermoedelijk is de lease voorbij ofzo. Echter ik zou het netwerk toch wel moeten zien in de lijst? Ik zie namelijk 15 andere netwerken wel...
Link naar reactie
Om een uitgezonden SSID te kunnen "zien" is geen IP nodig... sterker nog, IP krijg je pas nadat de router de client heeft "geacepteerd" (MAC / WPA sleutel ed) Als je netwerk ogenschijnlijk niet meer in de lucht is, herstart (warme reboot) de router eerst eens. Daarna inloggen en even controleren of SSID broadcast wel op "on" staat. Probeer daarnaast ook even een ander kanaal in te stellen. Mogelijk wordt jouw kanaal op dit moment weggedrukt.
Link naar reactie
[quote:03c9660d39="peterkramer"]Om een uitgezonden SSID te kunnen "zien" is geen IP nodig... sterker nog, IP krijg je pas nadat de router de client heeft "geacepteerd" (MAC / WPA sleutel ed) Als je netwerk ogenschijnlijk niet meer in de lucht is, herstart (warme reboot) de router eerst eens. Daarna inloggen en even controleren of SSID broadcast wel op "on" staat. Probeer daarnaast ook even een ander kanaal in te stellen. Mogelijk wordt jouw kanaal op dit moment weggedrukt.[/quote:03c9660d39] Hmm ja dat dacht ik al. Ik zie hem wel met mn telefoon:S. Kanaal zou ik even niet weten waar dat zit maar ik geloof dat die automatisch gaat (cisco). Overigens had ik in het verleden wel een probleem met de encoding want de router wil 128bit of 40bit. Waarbij 128bit te veel is voor mijn telefoon, ik had die naar 40bit key2 verandert maar nu pakt delaptop hem niet meer. Nieuwe SSID gemaakt met 128bit en alle andere gedelete en nu zegt de laptop (bij handmatig invoerne) dat 104bit het max is:S. Misschien zit daar ergens de fout.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...