Ga naar inhoud

bereik draadloos netwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met mijn draadloos netwerk. Op de benedenverdieping werkt alles prima maar boven is het een ramp qua bereik. De verbinding valt echt constant uit (zeker om de vijf minuten) en als hij dan al verbinding maakt met het netwerk, dan gaat mijn internet super traag en dit terwijl er beneden geen problemen zijn. Daar gaat het internet snel en maakt hij constant verbinding. Ik ken zeer weinig van computers maar ik probeer mijn situatie eens uit te leggen: Ik heb beneden aan de vaste computer een b-box modem van Belgacom staan. Daar zijn de problemen mee begonnen want wij moesten deze gebruiken om Belgacom tv te kunnen bekijken. Aan die modem hangt 1 witte ruckus router? En ook nog een witte ruckus aan mijn decoder van mijn tv, maar dat dient enkel voor het digitale tv-signaal door te sturen, niets met mijn internet te maken denk ik. Dan hangt er aan de b-box modem nog een andere router voor mijn internet tot de bovenverdieping te laten reiken. Dat is een Belkin Wireless G Router (54 mbps, 2.4 GHZ, 802.11g). Ook boven staat er zo’n router, aangesloten op het stroomnet. Van instellingen en dergelijke weet ik bijzonder weinig, weet gewoon dat het netwerk beneden goed werkt maar boven niet. Waarschijnlijk iets te maken met de routers? Wie kan mij in eenvoudige taal uitleggen wat ik moet doen om mijn probleem op te lossen? Alvast bedankt. Mvg, Thibault
Link naar reactie
Waarom je boven ook een router hebt staan is me niet geheel duidelijk. Ik denk dat je probleem veroorzaakt wordt door de afstand. Naarmate die groter wordt verlies je signaal, zeker in huizen met beton. Dat verklaart ook waarom je beneden wel goede verbinding hebt. Naarmate het signaal zwakker wordt zakt de snelheid van de verbinding ook steeds lager. Opties zijn om met een zogenaamde N-router te experimenteren, die hebben meestal een iets sterker signaal of een netwerk via het lichtnet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...