Ga naar inhoud

Mappen delen: afwisselend mappen wel en niet toegangkelijk


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een notebook met Vista home draadloos aangesloten op een net werk met een Pc met XP. Ik heb verscheidene mappen op de XP computer geschikt gemaakt voor delen. (van deze map een netwerkmap maken en Netwerkgebruikers mogen mijn bestanden wijzigen aangevinkt en Sharenaam ingevuld) Op de notebook zijn alle mappen zichtbaar die ik deelbaar gemaakt heb. Nu komt het. Sommige mappen kan ik gewoon openen en andere niet terwijl de instellingen voor delen hetzelfde zijn. De mappen die ik niet kan openen zijn wel met een andere account gemaakt. Ik krijg de melding: Foutcode 0x80070005 Toegang geweigerd, "Naam map" is beschikbaar, maar is niet toegangkelijk voor de bebruikersaccount waarmee u bent aangemeld. Het probleem kan door Windows niet verder ik kaart worden gebracht omdat Diagnostische gegegens van het netwerk niet over de gebruikersnaam en wachtwoord beschikt voor het tot stand brengen van een verbinding met de gedeelde map. Controleer of u het pad correct hebt getypt en of u over een machtiging voor toegang tot gedeelde map beschikt. Ik heb hetzelfde probleem tussen de XP computer en een andere XP computer via WLAN. Dus ik denk zelf dat ik het probleem op de XP computers moet zoeken. Maar waar? Kan iemand mij verklaren waarom er verschil bestaat tussen het wel en niet openen van verschillende mappen en wat ik er aan kan doen?
Link naar reactie
[quote:e0fac0b87d="arjean"] De mappen die ik niet kan openen zijn wel met een andere account gemaakt.[/quote:e0fac0b87d] Ja, dat is het. Ik heb het gevonden !! Wat moet je doen: Ga naar de account (bureaublad) waar de map is gemaakt. Verplaats alle bestanden naar een tijdelijke map. Verwijder de oorspronkelijke map en maak meteen een nieuwe met dezelfde naam als de oude. Rechts klik naar Delen en beveiligen en zet daar de 2 vinkjes weer aan. Plaats alle bestanden weer terug uit de tijdelijke map. Zorg er wel voor dat op het moment dat je dit doet de account administrator rechten heeft
Link naar reactie
  • 5 maanden later...
ik heb ditzelfde probleem ook van een laptop vista home premium 32 bit naar een desktop van het zelfde ik wil al mijn schijven delen zodat ik ook via de laptop op de pc kan en andersom maar krijg dezelfde foutmelding omdat ik niet mijn hele schijf naar een tijdelijke map kan zetten ben ik op zoek naar een andere oplossing heeft iemand die voor mij alvast bedankt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...