Ga naar inhoud

Kan je met eem router een bestaand draadloos signaal oppikken en bekabeld maken?


nathanlandman

Aanbevolen berichten

Situatie is als volgt. Ik heb beneden een modem/router staan welk en wifi signaal geeft . Tevens bekabeld naar de tv beneden. Boven heb ik ook een tv ontvanger. Wil geen kabel door het huis gaan trekken. Kan ik een homeplug gaan kopen. Heb echter een zelfde modem/router nog liggen. Kan ik deze tweede modem/router naast mijn tv boven neerzetten en met deze modem/router het bestaande wifi signaal oppikken en vanuit de modem/router boven een kabel naar de tv boven prikken? Kan dit? En zo ja.. hoe?
Link naar reactie
De tweede router pakt alleen bedraad het signaal op. Dus in dat geval zal er toch een extra kabel door het huis komen. Er zal boven dus een homeplug (of extender met nt-uitgang) moeten komen. Vanuit daar kan je de router aansluiten waarna je bedraad verder gaat. Neem wel een homeplug/extender van goede kwaliteit en bespaar daar niet op! Mocht je beslissen om toch de modem/router aan te sluiten met een draad, check dan eerst of het modem-deel uitgeschakeld kan worden en of de router werkend in dezelfde IP-range gezet kan worden!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...