Ga naar inhoud

Draadloos netwerk van Wanadoo verbeteren


anoniem

Aanbevolen berichten

Sind kort hebben we het Wanadoo Family internet en telefonie abonnement met daarbij gehuurd het draadloze netwerk. Dit netwerk bestaat uit een kaart in de Wanadoo Livebox (modem) en een Sagem XG703 USB 802.11g ontvanger aan een kort usb kabeltje aan de pc. Nu is de afstand tussen de Livebox en de pc best groot: modem in de garage die onder het huis zit (drive-in), daarboven de woonverdieping en daarboven de studeerkamer met de pc. 2 verdiepingen ertussen dus en deze allemaal van stevig beton. De ontvangst is boven dus niet zo goed, hij gaat van zeer laag tot goed, gemiddeld laag, en de snelheid die hij aangeeft is nooit hoger dan 24Mbps, gemiddeld 6Mbps. Mijn vraag is hoe ik het beste het signaal kan verbeteren. Ik heb gelezen over signaalversterkers, is dat wat en kan iemand een bijvoorbeeld een merk noemen. Of misschien zijn er wel sterkere ontvangers mogelijk? Zo ja, hoe werkt dat en zijn die dan compatibel? Nogal wat vragen, ik hoop dat er antwoord op is :) Bedankt! Groetjes, e-vo
Link naar reactie
[quote:5959637cde="peterkramer"]Je zou eerst de USB stick moeten vervangen, die hebben de laagste output. Dan vervangen voor een PCI (indien PC) wless kaartje waar je de antenne van kunt vervangen. Senao maakt de modellen met het hoogste (toegestane 100 milliwat) vermogen.[/quote:5959637cde] ah, die zenden ook, dacht alleen ontvangst :D wel best duur zag ik ff snel zo'n Senao, is dat profesioneel spul ofzo of zijn dat gewoon de prijzen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...