Ga naar inhoud

pc maakt geen verbinding met internet na router


anoniem

Aanbevolen berichten

Kan iemand mij helpen? Ik heb een router, een asus WL500g, en als ik deze geinstalleerd heb en daarna verbinding wil maken met internet doet internet het niet. Als ik bij verbindingen kijk dan staat daar dat de LAN verbinding wel ingeschakeld is, maar bij internetgatway staat dat deze uitgeschakeld is, ik kan deze inschakelen, maar hij springt ook direct weer uit. De router heb ik er al eens tussen gehad en toen had ik geen problemen. Internet doet het wel als ik de router er niet tussen heb zitten. Het IP adres van de router en pc is niet hetzelfde. Ik weet echt niet meer hoe ik dit moet oplossen. Alvast bedankt. Petra
Link naar reactie
Dus zonder dat de router ertussen zit werkt internet wel maar met router werkt het niet. Controleer zoiezo de handleiding van je Asus router over of je de juiste kabel en de juiste aansluiting hebt zitten, zoals WAN en LAN. Schakel DHCP aan zo weet je zeker dat je pc of laptop de juiste ipadressen krijg. Het kan zo zijn dat je alles goed hebt aangesloten en ingesteld maar het kan ook door iets anders komen. Daarom vroeg ik ook of je ADSL of Kabel had. Het is namelijk zo dat je bij Kabel internet dat je netwerkkaart van je laptop / pc geregistreerd word (MAC adres). Je router heeft ook een MAC adres. Anders als die van je PC / Laptop. Daardoor kan jij waarschijnelijk niet internetten. Omdat je nu een andere MAC adres heb. Want je Router maakt nu verbinding met @home. En eerst zat je PC er gelijk aan. Maar die theorie kan dan niet kloppen omdat je zelf gezegt heb dat het al eerder gewerkt heeft. Maar je weet maar nooit
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...