Ga naar inhoud

Zonealarm blokkeert bestandsdeling


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo mensen, Ik heb sinds een paar weken zonealarm op mijn pc staan ( nieuwste versie ! ). Tot nu toe met grote tevredenheid. Nu wou ik laatst een aantal mappen met een inhoud van 700 mb van de pc onder naar mijn eigen pc sturen. Dit ging niet omdat dit geblokeert werd. Ik heb het programma al afgezocht naar de mogelijkheid om dit open te zetten maar dit kan ik niet vinden. Overgens op beide pc's staat gemakkelijke bestandsdeling aan. Op de pc onder is alleen windows firewall ( sp2 ) aanwezig. Het opvallende is dat printopdrachten van mijn pc naar onder wel goed functioneren ( printer staat onder ). Het netwerk bestaat uit 2 pc's en een laptop die doormiddel van een rauter zijn verbonden met internet. De hardware firewall hierop staat geactiveerd. Deze heeft nog nooit problemen gegeven en er is niks aan verandert, dus ik denk dat daar de oorzaak niet ligt. Ik hoop dat een van jullie me kan helpen want het lukt me zelf niet op dit op te lossen.
Link naar reactie
Dus dit probleem is ontstaan na installatie van ZA6? Je zou de ip-range of alleen de host (computer) waarom het gaat kunnen toevoegen aan de trusted hosts (oid, weet niet meer precies hoe het heet) Dit kun je vinden door ZA te openen en naar Firewall te gaan. Vervolgens naar tabblad Trusted. Hier kun je hosts en/of ip-ranges toevoegen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...