Ga naar inhoud

Geen toegang internet met nieuwe laptop


anoniem

Aanbevolen berichten

Kun je eventueel de laptop direct verbinden met die andere PC (via crosslink kabel of via een switch). Als je beide dan opnieuw opstart zouden ze allebei een APIPA adres (169.254.x.x) moeten krijgen. En in dat geval moeten ze elkaar kunnen zien via een PING commando. Zo niet, dan zou de LAN van de Amilo wel eens defect kunnen zijn.
Link naar reactie
Ok de volgende stappen even ondernomen. Via CMD --ipconfig (enter) Draadloze ethernet-verbinding: medium niet gekoppeld (zoals verwacht) Ethernet-adapter gevonden Ip: 169.254.115.20 Via CMD --Ipconfig/renew Windows ip-configuratie Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: Lan-verbinding Kan geen contact met DHCP-server maken. Aanvraag is verlopen
Link naar reactie
Ok, eerst de laptop aangezet, toen de modem gereset Alle twee de Lan vebindingen waren verbonden, er werd niet weergegeven bij de beide Lan's dat er een adres verkregen moest worden, blijkbaar is dat probleem opgelost. Nu probeerde ik een website te openen en kreeg ik een melding van microsoft, "deze pagina kan niet worden weergegeven", en de gezochte pagina kan niet worden gevonden. Ik snap er niks meer van, wat kan ik nu doen?
Link naar reactie
Die 1394 is je Firewire. Geen idee waarom er ook nog een #2 staat, kijk eens in Apparaatbeheer of hij daar ook staat. Voor zover ik weet zit er in de Amilo maar één firewire aansluiting. Probeer deze in Apparaatbeheer eventueel te verwijderen en kijk of hij na een herstart ook weer terug is. Als je de LAN via UTP kabel met je router hebt verbonden, dan zal deze nu een gewoon IP adres behoren te verkrijgen. Wat staat hierover nu in IPCONFIG? Ik neem aan dat je geen WLAN gebruikt, dus de instelling hiervan lijkt me niet relevant.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...