Ga naar inhoud

wep encrypty veilig genoeg?


anoniem

Aanbevolen berichten

Okee, ik heb een router met 4 LAN (10/100 poorten). Sinds kort een laptop met Wifi en ik wil draadloos kunnen internetten. Ik kan voor een redelijke prijs een Belkin accesspoint op de kop tikken, echter deze heeft 64 en 128 bits WEP encryption dus ggen Wap. Is dit voldoende veilig, of toch sterk af te raden? Of kan ik op een andere manier het draadloze gedeelte beter beveiligingen. N.B: router: E-tech Access point: Belkin 802.11 g Wireless Netwok Access point
Link naar reactie
[quote:805afd7573="hans loois"]Ik kan voor een redelijke prijs een Belkin accesspoint op de kop tikken, echter deze heeft 64 en 128 bits WEP encryption dus ggen Wap. Is dit voldoende veilig, of toch sterk af te raden? Of kan ik op een andere manier het draadloze gedeelte beter beveiligingen. [/quote:805afd7573]WEP is *bewezen* zwak en inmiddels echt achterhaald. Ik zou voor een WPA enabled apparaat gaan.
Link naar reactie
Okee mooie msi router aangeschaft met veel mogelijkheden, o.a alle wpa variaties. Wil ik op de router wpa activeren, krijg ik de mededeling dat de in mijn laptop(Acer Aspire 1501 LMI) een draadloze module zit die geen wpa ondersteunt!(Alleen Wep). Een WLan mini Pc module van broadcom,valt hier iets te flashen of toch een andere kaart?
Link naar reactie
Hallo, Ik zou eens kijken op de site broadcom.com en dan rechtsboven DRIVERS selecteren, misschien zit hier iets voor je bij. Of op de site van Acer en dan zoeken bij service en support en de laptop van jouw type aspire 1500 serie denk ik. Daar staan ook drivers voor broadcom mini pci. Ik heb nl hetzelfde gehad met een wlankaart van realtec in mijn acer aspire. Na download van bepalde drivers kon ik wel de WAP beveiliging gebruiken. vr.gr Frans
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...