Ga naar inhoud

modem laat router niet toe (?)


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een nieuwe adsl modem van Tiscali, de Zyxel Prestige 623, deze schijnt ook een routerfunctie te hebben. Nu heb ik hieraan een nieuwe E-Tech router hangen, waardoor er vervolgens geen internetverbinding meer is. Ik heb meerdere routers geprobeerd, doch met geen van alle kom ik op internet. Volgens de helpdesk van E-Tech komt dit doordat ik voor het veranderen van router ook een nieuwe netwerkkaart heb geinstalleerd, waardoor het mac adres is veranderd. Zonder router heb ik echter wel verbinding, dus dit lijkt mij niet correct. Ik heb de router goed ingesteld, het probleem zit hem volgens mij in een instelling van de modem, waardoor de router de modem niet bereikt. De helpdesken van Tiscali en E-Tech konden mij hiermee echter niet verder helpen.
Link naar reactie
heb je de verbinding zo staan adsl -- modem -- wan poort router -- computers op lan poort je moet op de router alleen de computer hebben waar je wel internet hebt in de web menu staat ergens dat je het mac adres kan clonen zorg hier eens voor als ik het goed heb kijkt tiscalie naar het mac adres wat op het modem zit en dit meot het mac adres zijn van je computer waar je nu internet op hebt zonder de router
Link naar reactie
Ja, alles staat zoals je beschreef. Ik heb dit wel eens eerder gedaan met een ouder model modem van Tiscali en een sweex router. Dit gaf toen geen probleem. Ik heb trouwens in de router het mac adres geplaatst van de hoofd pc (om mijn pc maar zo te noemen). Dit maakt volgens mij echter niet zoveel uit, want ik kan elke willekeurige pc in de modem prikken en er is verbinding. Wanneer de router er tussen zit, helaas niet.
Link naar reactie
Staat je adsl modem nu wel of niet in router (NAT) mode ? Kun je ff snel checken door naar het IP te kijken wat je PC krijgt als je die in het modem prikt. post dat IP gedeeltelijk even terug (bv 82.123.x.x) Geef ook even aan of je een verbindings icoontje moet aanklikken op de pc om internet aktief te krijgen, of dat het alleen kwestie is van kabel inprikken en ie opstarten.
Link naar reactie
[quote="rens01"]IP van mijn pc begint met 192.168. Inderdaad netwerkkabel aangesloten op de modem en internetten maar. Nu nog met de router ertussen.[/quote] Ok, dan even checken of je modem/router en je nieuwe router wel in een verschillend subnet staan. Stel modem geeft uit 192.168.1.xx en de nieuwe router hetzelfde, gaat het zo niet lukken. Kijk dan of je de nieuwe router in een ander subnet kan zetten. bv 192.168.2.xx Dan de niewe router weer via de WAN poort aan een lan poort van het modem en de nieuwe router instellen op"client via "cable modem" en dynamisch IP (save en reboot deze router)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...