Ga naar inhoud

Netwerk wil inbellen via mijn modem.


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een netwerk geinstalleerd in WinXP en heb ergens daarbij foutief opgegeven dat hij moet inbellen. Het gevolg is dat WinXP soms wil gaan bellen via mijn modem. Maar ik kan nergens meer vinden hoe ik dat kan veranderen, ongedaan maken. De verbinding is via een cross cable. Het werkt verder goed. Wie helpt me op weg? MVG perloc
Link naar reactie
Wat is er vreemd aan de redenering? Als ik een zere vinger heb hak ik die toch ook niet af? Ik wil de vinger genezen. Netwerk deleten en opnieuw opzetten is natuurlijk een betere oplossing. (Dus vinger toch afhakken en er een nieuwe aanzetten.) Moet ik uit de weinige en onelegante oplossingen concluderen dat een opgezet netwerk niet meer kan worden veranderd? MVG, perloc
Link naar reactie
Ik wil toch nog een keer een poging wagen. Ik heb computer A (win98) verbonden met computer B (winXP) via een cross cable. Als ik op A verbinding maak met Internet, probeert B steeds maar weer in te bellen en geeft een foutmedling dat hij dat niet kan. Dat is toch te gek om los te lopen? Ik heb heel veel gevonden wat ik kan installeren, maar niets wat is geinstalleerd kan veranderen of ongedaan maken. Weet iemand hoe ik deze fout, want dat is het toch, kan verhelpen?? Graag met wat toelichting. MVG perloc
Link naar reactie
[quote:87bd903068="perloc"]Ik heb heel veel gevonden wat ik kan installeren, maar niets wat is geinstalleerd kan veranderen of ongedaan maken. Weet iemand hoe ik deze fout, want dat is het toch, kan verhelpen?? Graag met wat toelichting.[/quote:87bd903068]Zelf denk ik dat je een probleem zoekt dat er niet is. Wanneer er internet toegang gezocht wordt, dan gaat Windows na hoe dat gedaan mag worden. In ieder geval is dat in te stellen in Internet Explorer en per Account in bv Outlook. Helaas zijn er veel meer programma's die soms toegang tot het internet willen. En die programma's volgen vaak Internet Explorer of volgen hun eigen weg. Eigenlijk zijn de programma's die het internet op willen het probleem, niet de installatie, die lijkt me in orde.
Link naar reactie
Meneer Gerben, wat is dat nu voor een raar antwoord wat u geeft!! Ik meende dat ik mijn probleem duidelijk heb uitgelegd maar ik zal proberen het nóg precieser te doen. Stel ik heb met computer A verbinding gemaakt met Internet. Let wel: GEMAAKT!! Op computer B verschijnt keer op keer een REDIAL schermpje en daarna een foutmelding dat hij geen verbinding kan maken. Even later opnieuw! en dat gaat zo maar door. Met computer A kan ik vrolijk Internetten. En meneer Vosman. Vindt u dat écht normaal? Stel in een groot netwerk met veel gebruikers en eentje maakt verbinding met Internet (via een modem ben ik vergeten te zeggen) en de andere computers beginnen gelijk allemaal te bellen en foutmeldingen te krijgen dat het niet lukt! Nog even voor de verdere duidelijkheid: computer A is via een modem verbonden met de telefoonlijn. Is dat alles normaal? Rare bedoening dan.... Dus dan moet ik de netwerk kabel maar even ontkoppelen als ik het Inernet op wil om eventuele andere gebruikers niet te storen met mijn Internet actie... MVG perloc
Link naar reactie
De optie de JBS in het begin meldde is de oplossing, alleen betreft dit de de meest algemene instelling die oa door Internet Explorer wordt gebruikt. Sommige programma's zoals Outlook kunnen daarvan afwijken doordat die optie per account nog kan worden ingesteld. En dan zijn er misschien nog programma's die zich aan geen enkele (mij bekende) regel(s) houden. Nu is de optie op zich wel verwarrend, want 'Nooit een verbinding kiezen' betekent gewoon dat Windows de actuele instellingen gebruikt. Dus er wordt wel een keuze gemaakt ...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...