Ga naar inhoud

Linksys Wireless Wag54G en Wanadoo


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een Linksys Wireless Gateway aangeschaf (wag54g annex a). Ik heb nu een usb modem, maar ivm met de aanschaf van nog een pc had ik deze wel nodig. Nu is het probleem dat ik geen verbinding krijg met wanadoo. Ik heb een wanadoo direct abonnement. Ik heb een firmware upgrade uitgevoerd, maar dat heeft niets opgeleverd. Ook heb ik met wanadoo lang aan de telefoon gehangen, het kwam er op neer dat ze mij niet softwarematig kunnen ondersteunen. En ook aan instellingen kunnen ze mij niet helpen. Op de bijgeleverde cdrom staan ook geen divers oid. Als ik 168.192.1.1 in typ, dan kom ik in de steup van de router. Ergens op een forum las ik dat ik dit in moest vullen: Wanadoo Direct 0/35 PPPoA VC-Mux user@wanadoo.nl Dat heb ik gedaan, maar nu kan ik bij de optie "QOS Type" kiezen uit UBR, CBR en VBR. (welke moet ik gebruiken?) Ook kan ik bij Optional Settings een Hostname en Domain Name invullen. (is dit nodig voor een verbinding?) Verder kan ik nog een aantal Static DNS cijfers invullen. Ik heb hier twee screenshots staan. (username wel even eraf gehaald) [url]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto=WV8W87QA[/url] [url]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto=CTHXJCCK[/url] Wie kan mij hiermee helpen?[/img]
Link naar reactie
Zelf heb ik sinds kort de Linksys WAG354G. Waarschijnlijk is het menu hetzelfde of bijna. De installatie ging van een leien dakje. Ik heb mijn HCC username (adsl.xxx@hcclite in mijn geval, waar xxx userspecifiek is) en password ingevuld, net als bij een USB modem. Bij encapsulation RFC 2364PPoA en bij Qos UBR. Dit kan natuurlijk provider-specifiek zijn. Bij mij staat bij optional settings niets behalve dat MTU op auto staat. Bij security staan de VPN passthrough's alle op enabled. Firewall protection op enabled. En daarmee werkte het niet-draadloze deel. Je kunt bij de diverse schermen rechts op more klikken wat een soort help files opent. Het kijkt me beter aanvankelijk geen statische IP adressen te gebruiken. Misschien helpt dit een beetje.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...