Ga naar inhoud

Wachtwoord in netwerk Win98


anoniem

Aanbevolen berichten

Gisteren heb ik een netwerk verbinding gemaakt tussen mijn laptop (winXP) met mijn desktop (Win98SE) Ging perfect naar beide zijden toe. Vanmorgen wilde ik met Win98 verbinding maken met de andere partitie van de andere computer waar Win2000prof op staat. Maar nu wil Win98 ineens een Password weten om de verbinding te openen. Ik heb nooit een password ingegeven. Hoe krijg ik dit weer zonder password gedoe? En hoe krijg ik het difinitief ZONDER password gedoe? Ik moet namelijk mijn drive van de andere computer mappen op de ene. Dat is gisteren zonder problemen gegaan. Een programma maakt gebruik van de mapped drive letter. MVG, perloc
Link naar reactie
Ik heb alles nog eens gechecked, maar niets gevonden. Nogmaals, ik heb GEEN wachtwoorden met de opzet van het netwerk ingevoerd. Gedeelde stations hebben GEEN wachtwoord en iedereen kan gebruik maken van de gedeelde stations. Met WinXP lukt het wel: ik kan in beide richtingen verbinding maken met Win98 Even recapituleren: Win2000 + WinXp staan op de laptop op twee partities, Win98SE staat op de desktop. Wat nu? MVG perloc
Link naar reactie
Zoals Hans.Vosman al aangaf, zou op het Windows 2000 Professional systeem dezelfde gebruikersnaam moeten zijn als in Windows 98. Daarvoor maak je in Windows 2000 Professional een gebruikersnaam aan met beperkte rechten (Restricted user). Als je deze geen wachtwoord geeft, en dezelfde gebruikersnaam ook in Windows 98 gebruikt, dan kun je zonder wachtwoord te gebruiken bij de gedeelde map van Windows 2000 Professional komen.
Link naar reactie
Ik meende te weten dat voor een verbinding de werkgroep naam (én eventueel het gebruik van een password, maar in mijn geval NIET ingegeven) voor beide computers dezelfde moet zijn. Maar dat ook de gebruikersnaam dezelfde moet zijn is nieuw voor mij. Daarbij is het typisch dat het wel voor Win98 <-----> WinXP gaat met verschillende gebruikers namen. En zelfs van Win2000 ---> Win98 gaat zonder problemen. Óf ik begrijp niet goed wat met gebruikers naam wordt bedoeld. (Ik werk altijd met Engelse originelen van Op-sys en alles wat daarbij komt) MVG perloc
Link naar reactie
[quote:ef59ece834="perloc"] Maar dat ook de gebruikersnaam dezelfde moet zijn is nieuw voor mij. [/quote:ef59ece834] Als je dit niet wilt, zou je gebruik kunnen maken van het gast-account van Windows 2000 Professional. Check daarvoor [url=http://www.microsoft.com/netherlands/ondernemers/tips_trucs_windows/vraag_en_antwoord_windows.aspx]Microsoft Vraag en antwoord voor Windows.[/url]
Link naar reactie
[quote:df937b5462="perloc"]Ik meende te weten dat voor een verbinding de werkgroep naam (én eventueel het gebruik van een password, maar in mijn geval NIET ingegeven) voor beide computers dezelfde moet zijn. Maar dat ook de gebruikersnaam dezelfde moet zijn is nieuw voor mij. Daarbij is het typisch dat het wel voor Win98 <-----> WinXP gaat met verschillende gebruikers namen. En zelfs van Win2000 ---> Win98 gaat zonder problemen.[/quote:df937b5462]Dan heb je nu weer wat geleerd. Windows 2000 en ook NT 4 maakt gebruik van andere regels dan de overige versies omdat die iha zakelijk wordt gebruikt en dus in een veiliger mode staan (en dus met gebruikersnaam en wachtwoord). Windows XP (Prof) kan ook in die mode worden gebruikt. Standaard staat die 'in de thuis situatie' en dus eenvoudig. Dus ja, eigenlijk is WIndows XP thuis 'typisch' en niet andersom. Wanneer je ervoor zorgt dat je 1 dezelfde gebruikersnaam gebruikt, dan hoef je niks te merken van wachtwoorden. In alle andere gevallen moet je je aan bepaalde regels houden. De gast account is een veelgebruikte oplossing. Zelf vind ik die oplossing riskant.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...