Ga naar inhoud

wel netwerk, geen internet


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, hopelijk kan iemand mij met het volgende probleem helpen. We hebben thuis al tijden een standaard netwerk. 4 pc's over 4 kamers verdeeld, met elkaar verbonden via een hub. Internet via de kabel, komt binnen op 1 pc en wordt van daaruit gedeeld met de rest van het netwerk. Tenminste werd gedeeld. Het netwerk werkt nog steeds prima. (ik kan bestanden openen op alle pc's van alle pc's) maar het internet werkt alleen nog op de eerste pc. Ik heb op alle pc's de netwerkwizzard opnieuw gedraaid maar zonder resultaat. Iemand enig idee?
Link naar reactie
[quote:8ccddb831b="Robin_"]We hebben thuis al tijden een standaard netwerk. 4 pc's over 4 kamers verdeeld, met elkaar verbonden via een hub. Internet via de kabel, komt binnen op 1 pc en wordt van daaruit gedeeld met de rest van het netwerk. [/quote:8ccddb831b] Internet delen via een hub raad ik af. Als je maar op 1 pc internet hebt, is dit waarschijnlijk omdat je maar 1 ip adres van je provider toegewezen krijgt. Om internet te krijgen op 4 pc's, kun je het best gebruik maken van een router. Dan krijgen deze van de router ieder een eigen ip adres toegewezen. Afhankelijk van de provider kan het nodig zijn het mac adres van de nic in de pc waarvan de internet wel werkt, moet worden gekloond naar de router.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...