Ga naar inhoud

3com router en (geen) IP Filtering


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een 3com router/ADSLmodem op mijn netwerk. Nu loop ik tegen het volgende probleem aan. Er is geen mogelijkheid op WAN IP filtering. Dus als ik bepaalde poorten open zet (bijvoorbeeld via Virtual Server voor PcAnywhere) dan is dat voor alle WAN IP addressen in principe bereikbaar. Hiervoor had ik een software matige router/proxy server (winroute) en hierin was dat wel mogelijk. Ik heb ook bepaalde database poorten open staan en deze mogen eigenlijk alleen maar van een aantal WAN Ip adressen bereikbaar zijn. Nu is de vraag dus eigenlijk; is er een klein programma op de markt die WAN IP Filtering kan doen. Alle virtual server aanvragen op de 3com router worden doorgestuurd naar mijn server, dus als ik daar dat programma neerzet dan zou dat moeten werken. Ik wil eigenlijk niet terug naar een geheel software matige oplossing, omdat dit veel snelheid verlies geeft (langzame server). Is het uberhaupt mogelijk dat een "programma" nog ziet welk WAN IP adres er via de router is binnen gekomen als de router niet als BRIDGE fungeert. IK wil in de router namelijk wel de Firewall en routerings opties blijven gebruiken. Het enige wat het programma dus moet doen is filteren op WAN IP ! HEel erg bedankt !
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...