Ga naar inhoud

Zelf UTP kabel maken


anoniem

Aanbevolen berichten

Er is vast ergens al een topic, maar kan het nergens vinden.. Voor mijn internetverbinding moet ik een UTP kabel maken van mijn modem naar de netwerkkaart van mijn PC. In de installatiebrochure staat dat dit een crosswire-aansluiting moet zijn. Op internet vind ik hier niet veel over. Is deze kabel hetzelfde als een crosslink-kabel? (Waar wel het eea op internet te vinden is?) Thanks!
Link naar reactie
Koop gewoon een kant-en-klare kabel in de winkel. Daar zitten de stekkers al aan. Een goede tang en een doosje connectors kost ook geld. En het in goede volgorde leggen van de acht verschillende draadjes is echt "kl*tewerk". Bij de aankoop wel even uitleggen waar je de kabel voor wil gebruiken. Als je twee pc's zonder router met elkaar wil verbinden, heb je volgens mij een andere kabel nodig, maar die ziet er wel hetzelfde uit.
Link naar reactie
als je nou aan de andere kant van de muur heel stijf een stuk hout er tegen aan laat houden, valt het brokkelen mee ... zelf en kabel knijpen valt ookwel mee! je moet alleen even weten hoe! let op: strip de buiten mantel iets van 2 cm aan. vouw het setje oranje iets naar links, de groene naar achter, de bruine naar rechts en de blauwe gewoon recht op. draai blauw uit elkaar,leg de hele links en de halve rechts naast elkaar, knijp dit tussen duim en wijsvinger vast. draai de achterliggende groen uit elkaar, leg de halve links naast blauw en de hele rechts (nog steeds tussen de vingers) nu de oranje er naast leggen en de halve oranje helemaal links. voor bruin hetzelfde verhaal. je hebt nu 8 aders op rij. draai het hele platte pakketje (nog steed tussen de vingers) een beetje links en rechts om zodat je alles netjes op de plek buigt zeg maar. vlak boven de duim afknippen zodat het iets van 12mm word en dan schuif je het handeltje zo de stekker in! ader volgorde: w/or or w/gr bl w/bl gr w/br br in geval van cross, een van de twee stekkers als volgt: w/gr gr w/or bl w/bl or w/br br greetz, Aernout
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...