Ga naar inhoud

Internet delen met 2 x WLAN PCI kaartjes


anoniem

Aanbevolen berichten

Het zit zo: Mijn PC maakt via een router een wired verbinding met internet. Nu heb ik 2 wireless kaartjes om een andere PC (met Win2000) via mijn PC (winXP Pro) verbinding te laten maken met internet. Maar dat lukt dus niet. Ik heb bij verbinding nu 2 verbindingen staan. 1x Wireless en 1x lan-verbinding. Maar als ik dan bij de eigenschappen van de wireless-verbinding 'internet-verbinding delen' aanvink dat krijg ik de boodschap: Kan internet-verbinding delen niet inschakelen Er is reeds een LAN-verbinding geconfigureerd met het IP-adres dat voor automatische IP-adressering nodig is. Dat klopt inderdaad. Ik laat beide PC's verbinding met elkaar maken via dat standaard IP: 192 . 168 . 0 . ... Als ik de verbinding instel op automatisch IP-adres laten toewijzen dan valt mijn hele bestaande internet verbinding weg.... Wie kan mij helpen. Ik ben al een paar uur bezig en het wil me niet lukken.
Link naar reactie
Ik ben wat verder: De gewone lan-verbinding met de router staat op automatisch IP-adres verkrijgen. De draadloze verbinding staat op 192.168.0.1 Subnetmasker 255.255.255.0. De rest is leeg De PC die via mijn PC moet kunnen internetten: 192.168.0.2 Subnetmasker 255.255.255.0 Standaard Gateway: 192.168.0.1 DNS (versatel family): 62.58.62.132 en 62.58.94.130 De verbinding is inmiddels gedeeld. MAar ik kan helemaal niks. De mappen zijn ook gedeeld. Ook deze kan ik nergens vinden. Wat doe ik fout om te kunnen internetten en bestanden te bekijken?? Ik heb het idee dat het om een hele simpele instelling gaat... HELP!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...