Ga naar inhoud

welke aansluiting


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben van plan om evt. een draadloos netwerk aan te leggen.Maar zegt men dat het wel eens problemen kan geven als ik door 2 plafonds van gewapend beton moet.Nu is mijn vraag waarom adviseren de providers altijd om je modem aan te sluiten op het ptt stopcontact waar je lijn binnenkomt?? Ik heb nl boven bij mijn pc een ptt stopcontact (van vroeger met inbellen) en dit zit niet achter een huiscentrale of zo.Waarom kan ik dat niet gebruiken?? Er ligt tenslotte ook al meters (kilometers??) kabel in de grond naar mijn huis dus waarom dan niet die 10 meter in huis erbij?? Grtjz, Willie
Link naar reactie
Het is niet zo dat je modem zo dicht mogelijk bij een telefoonaansluiting moet zitten (die 10 meter extra aan kabel maakt inderdaad niet zo veel uit), maar je moet je ADSL-splitter vóór elk ander telefoontoestel aansluiten. Wanneer je meerdere aansluitingen in huis hebt, zit er ergens dus een of meer splitsingen in je telefoonkabel. Je moet de ADSL-splitter dus ook voor deze splitsingen aansluiten. In vrijwel alle gevallen zit je in de meterkast voor alle telefoontoestellen en splitsingen in de kabel. Daarom adviseert KPN ook om je splitter en modem daar aan te sluiten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...