Ga naar inhoud

Speedtouch wireless pakt 121g adapter niet


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem. Ik wil bij mijn schoonmoeder een netwerk aanleggen tussen haarlaptop en mijn pc. De laptop moet dienen als hoofdstation voor internet, aangezien die hier vast blijft staan en de pc wordt vaak meegenomen naar een andere lokatie. Ik heb een draadloos modem van alcatel (ST 580) en een speedtouch 121g adapter (kreeg ik bij het internetabonnement van Het Net). Ik heb eerst de software van de adapter geïnstalleerd. Daarna heb in het programma "speedtouch wireless usb adapter" een draadloze netwerkverbinding gemaakt, waarbij ik de beveiliging op wpa heb gezet en vervolgens het nummer dat daarbij hoort dat onder op het modem staat ingevuld (als ik de beveiliging uit had staan, kwam er geen draadloze netwerkverbinding plaats). Ik kreeg wel bij de laptop de melding dat er een snel usb apparaat was aangesloten op een langzame usb poort. Dat betekent waarschijnlijk dat mijn laptop usb 1.1 ondersteunt en de adapter usb 2.0 is. Deze melding kreeg ik niet toen ik dit op de gewone pc probeerde. Vervolgens heb ik de cd van het speedtouch modem gestart. Bij de vraag om de juiste adapter aan te sluiten, heb ik vervolgens de 121g adapter aan de laptop/pc gekoppeld. Tot mijn grote ergernis vindt het modem de adapter niet, waardoor ik niet op internet kan. Dit is zowel op de laptop als op de pc het geval. Het modem geeft wel allemaal groene lichtjes en de splitter is ook goed aangesloten. Vervolgens heb ik mijn eigen vaste speedtouch modem aangesloten en geprobeerd om op internet te komen met de gegevens van mijn schoonmoeder. Dat lukte allemaal en ik kom dan wel op internet. Als ik de draadloze netwerkverbinding bekijk, zie ik dat ik een ip adres en een ip netmask heb, maar geen gateway. Ook komt het voor dat als ik de adapter loskoppel en dan weer vastkoppel, zowel mijn ip adres als ip netmask op 0 staan, maar na verloop van tijd krijg ik de oude getallen weer terug. Ook heb ik van de provider een ip adres gekregen, maar dat is weer anders dan het ip adres van het modem. Ik zit zo langzamerhand met mijn handen in het haar, want ik weet niet wat ik verkeerd doe. Kan iemand mij misschien helpen???
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...