Ga naar inhoud

Aansluiten van 5 computers op versatel router


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste CT'ers, Ik heb een vraagje: Recentelijk is mijn studentenhuis overgestapt op een nieuwe internet provider.. Waar we eens speedlinq hadden, hebben we nu versatel 20 mb/s. Het internet werkt allemaal probleemloos dus daar geen problemen, maar er is wel 1 dingetje veranderd. De speedlinq router had 4 uitgangen (en 1 inkomende dsl) Het versatel modem heeft er ook 4 maar 2 daarvan zijn er maar voor internet. De andere 2 zijn voor de decoder (voetbal) Nou vraag ik mij af of ik de oude router van speedlinq (speedtouch 510 geloof ik) kan gebruiken om meer uitgangen te krijgen.. Oftewel deze router als een soort van switch gebruiken. Ik heb reeds geprobeerd 1 van de 2 internet uitgangen met het speedtouch modem te verbinden (het dsl kabeltje op uplink (dit is geen rj45 stekker)) en dan de netwerk kabels van de computers op deze router aan te sluiten.. Ik krijg zo echter het internet op die computers niet draaiende. De enige computer waar internet op werkt is de mijne omdat deze nog direct op 1 van de 2 aansluitingen op het versatel modem zit. Kan iemand me helpen? M.Vr.Gr Joost Groot
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...