Ga naar inhoud

FTP server


anoniem

Aanbevolen berichten

Oeps versie 5 van serv-u maar heb nu ook al Quick' n Easy ftp server 3.0 pro geprobeerd maar dan kan ik op mijn netwerk wel inloggen, maar zo draai ik naar mijn 82. ip ga kan ik het dus niet. Ik gebruik de windows xp firewall. Ik heb als provider zeelandnet. Vroeg hadden wij een 62. ip en toen deed hij het wel. Ik gebruik een router en ja forward ip staat aan. (als ik via mijn netwerk met een 192 ip inlog zegt het programma Idle, en bij mijn zeelandnet ip Retrieving listing...)
Link naar reactie
[quote:6b71891a78="JZN"]Als die uit is doet hij het wel :D maar is het beter om hem ingeschakeld te laten en een optie aan zetten dat ftp wel door mag?[/quote:6b71891a78] Denk om de "hoge poorten" die je dient te NATten. eea is afhankelijk of je ftp-server als pasv of actv draait, genoeg leesvoer als je in google zoekt op "ftp port firewall"
Link naar reactie
Da's inderdaad een prima recept om teringzooi op je pc te krijgen. :evil: Als je niet snapt wat je doet / moet doen, hang dan zo'n server NIET aan internet. Verdiep je erin totdat je het wel snapt, en dan ga je eens verder. Realiseer je dat je me een slecht geconfigureerde (= onveilige) pc niet alleen jezelf kan hinderen, maar dat je in potentie ook anderen kan hinderen (als je pc in een botnet wordt opgenomen). Je zou zelfs strafbaar kunnen zijn, als via jouw pc software / bestanden worden aangeboden waar rechten op rusten...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...