Ga naar inhoud

Lage dataoverdrachtssnelheid


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb hier op het moment 3 computers die ik in verbinding heb staan via een 10/100 netwerk. Nou is het probleem dat de dataoverdracht van PC1 (ASUS P5GD1 met Marvell PCI-E GIGBIT ethernet) met PC2 (MSI 648 MAX met een realtek 10/100 geintegreerd) enorm laag is, het kopieren van een bestand van 200 MB duurt letterlijk 2 uur. Het probleem heb ik echter niet van PC1 naar PC 3 (Pentium III met Realtek netwerkkaartje (PCI)), hier loopt alles gewoon netjes zon 60 a 70 MBIT (gekeken met ALT+CTR+DEL) het probleem is er ook niet bij dataoverdracht van PC2 naar PC3, het is dus echt de verbinding tussen PC1 en PC2 die vreemd doet, heeft iemand dit vreemde probleem wel eens eerder gehad en kan iemand me vertellen hoe dit komt? verder is het netwerk aangelegd met zelfgemaakte kabels (CAT5) die wel allemaal in staat zijn 100MBIT te halen (gechecked met Marvell Yukon netwerkpoort op PC1) Alvast bedankt Sander
Link naar reactie
[quote:bdd473a7da="peterkramer"]Ik zou die 1GIG kaart eerst eens een vaste linespeed geven op 100mbits en dan weer proberen. Als dat nog niet wil, dan ook op half duplex zetten.[/quote:bdd473a7da] Eeerrrm, er staat geloof ik in mijn stukje dat ik 10/100 kabels gebruik, bovendien zou ik niet weten hoe ik dit zou moeten aanpassen.(1gyg naar 100MBIT) Verder, hoe pas ik de duplex aan en op welke PC moet ik dit doen?
Link naar reactie
Kijk eens bij het kopieeren van een bestand naar het cpu gebruik van de pc met de realtek kaart. Het kan namelijk zijn dat de realtekkaart heel veel cpu wil hebben. Ik heb het zelf ook gehad met een computer. Toen ik m'n realtek vervangen had door een 3com kon ik ineens een stuk sneller. Dit ligt eraan dat de realtek kaartjes al hun rekenopdrachten door de cpu laten doen. Andere kaartjes, meestal duurder, hebben zelf cpu's aan boord om het nodige rekenwerk op te knappen. Probeer bijvoorbeeld even de realtek netwerkkaart te vervangen door een ander, die 't wel goed doet. Suc6 drmee, Meindert Jan
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...