Ga naar inhoud

netwerkadrs verkrijgen....hangt ie!


anoniem

Aanbevolen berichten

Dag! Ik probeer mijn Acer Travelmate 4150LMi draadloos online te krijgen. Ik heb een Asus WL500g router. Met draad kan ik wel online. Ik kan ook in de router middels 192.168.1.1 en daar instellingen wijzigen. Draadloos installeren is de eerste keer en mbv online hulp heb ik ingesteld in de router dat SSID onzichtbaar is. Verder heb ik ingegeven dat bij MAC controle alleen mijn macadres geaccepteerd wordt en verder is ingesteld dat beveiliging loopt middels WPA-PSK en TKIP. vervolgens krijg ik sleutels (4 stuks, allemaal dezelfde..klopt dit wel?), waarvan ik de eerste kopieer. Uitloggen op de router. Dan naar de netwerkinstellingen. Ik zie dan dat daar een draadloze verbinding is (met mijn ingestelde SSID), en wanneer ik daar instellingen ga invoeren kan ik kiezen voor WPA-PSK en TKIP en de netwerksleutel ingeven. Tot zover heb ik de online handleidingen en tips gevolgd. Echter, wanneer ik dan online wil, krijg ik in de systemtray een netwerkicoontje dat continue probeert (het lukt niet) verbinding probeert te zoeken. Er staat bij: draadloze verbinding (en dan de SSIDnaam) snelheid: 54 Mbps signaalsterkte: uitstekend status: netwerk verkrijgen Op dat 'netwerk verkrijgen' blijft ie hangen. Op de door windows zelf voorgestelde oplossing als IPadres vernieuwen blijft ie ook hangen. Wat zie ik over het hoofd? (overigens bedraad doet de verbinding het wel) Alvast dank! :-?
Link naar reactie
[quote="EstherR"]Dag! Ik probeer mijn Acer Travelmate 4150LMi draadloos online te krijgen. Ik heb een Asus WL500g router. Met draad kan ik wel online. Ik kan ook in de router middels 192.168.1.1 en daar instellingen wijzigen. Draadloos installeren is de eerste keer en mbv online hulp heb ik ingesteld in de router dat SSID onzichtbaar is. Verder heb ik ingegeven dat bij MAC controle alleen mijn macadres geaccepteerd wordt en verder is ingesteld dat beveiliging loopt middels WPA-PSK en TKIP. vervolgens krijg ik sleutels (4 stuks, allemaal dezelfde..klopt dit wel?), waarvan ik de eerste kopieer. quote] 4 sleutels terug ? dat lijkt dan op WEP en geen WPA TKIP Bij WPA TKIP vul je een passphrase in die je zelf bedenkt. bv: ikkaninternettenmaarnognietzogoed Dezelfde passphrase bij je clienten invoeren. De router maakt hier een gecodeerde sleutel van, die om de zoveel seconden wordt veranderd.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
ik heb ongeveer hetzelfde probleem, alleen dan zonder de WPA-PSK en TKIP te gebruiken en op een draaiend netwerk. Spontaan komt de melding "Netwerkadres verkrijgen" op de wireless PC. Op te lossen met openen van de Properties (vanuit Status scherm van verbinding) en meteen weer op OK klikken. Erg onhandig en ik ben dan ook op zoek naar een definitieve oplossing.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...