Ga naar inhoud

aanleg wireless internet


anoniem

Aanbevolen berichten

hallo een vraag op dit gebied ben ik een noob. Ik heb van iemand een edimax BR 6104W router gehad. Met deze router kan je ook een wireless internet aanleggen. Nu is mijn vraag wat moet ik nog aanschaffen voor twee computers hier op aan te sluiten en dan nog welke stappen moet ik nemen om alles in te stellen. Er zijn nu 2 pc's met win XP pro in een netwerk met elkaar verbonden. Er zit tiscali internet op met een router van edimax BR 6104 een gewone router. grtz lunatic
Link naar reactie
Ik weet, dat je een gegeven paard niet in de bek mag zien, maar die router is "wat" verouderd. Het is een "IEEE 802.11b"-model. Ik zag hem op ebay te koop voor 1 euro! Maar goed, om te proberen toch leuk. 1. Naar mijn ervaring werkt een wifi-systeem het best met onderdelen van de zelfde fabrikant. 2. Wireless inteekkaarten geven een beter resultaat dan wireless USB, is mijn ervaring. Je moet dus twee wireless-kaartjes kopen van het zelfde merk. Neem dan wel het "IEEE 802.11g"-model, dat is compatibel met je "IEEE 802.11b" router. Hoe te installeren, enz. vind je in de handleiding van de kaarten. Succes!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...