Ga naar inhoud

Access point of router?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal Ik heb hier thuis een klein netwerk met 11 computers die verbonden zijn aan een centrale server. Nu wil ik die server er tussen uit halen omdat het niet werkt met xp home en ik elke keer nieuwe login scripts moet maken voor nieuwe huisgenoten. Wat ik wil is dat als je de pc aan zet, niet hoeft in te loggen, en gelijk op internet kan zonder het installeren van een proxy server. ook wil ik dat draadloos geinternet kan worden. Nu is mijn vraag: wat heb ik nodig? een router of een access point? en wat is eigenlijk het verschil? Alvast bedankt voor de reacties! Matthijs
Link naar reactie
Access point is vaak de benaming voor een apparaat dat draadloze toegang tot een netwerk biedt. Doordat je twee netwerken met elkaar wilt verbinden heb je een router nodig, denk ik. Ze zijn er ook met een access point ingebouwd. Veelal hebben routers een functie (DHCP) aan boord die aan ieder aangesloten apparaat een IP nummer uitdeelt, zodat je dit werk uit handen kan worden genomen. p.s. Koop een goede, vooral bij veel verbindingen met de buitenwereld moet zo'n apparaat hard werken en dat vereist een goede processor, die kost natuurlijk wel wat meer.
Link naar reactie
[quote="bad_man"]Hallo allemaal Ik heb hier thuis een klein netwerk met 11 computers die verbonden zijn aan een centrale server. Nu wil ik die server er tussen uit halen omdat het niet werkt met xp home en ik elke keer nieuwe login scripts moet maken voor nieuwe huisgenoten. Wat ik wil is dat als je de pc aan zet, niet hoeft in te loggen, en gelijk op internet kan zonder het installeren van een proxy server. ook wil ik dat draadloos geinternet kan worden. Nu is mijn vraag: wat heb ik nodig? een router of een access point? en wat is eigenlijk het verschil? Alvast bedankt voor de reacties! Matthijs[/quote] Je hebt een draadloze router nodig. Een Accespoint is niet meer als een hub die een signaal door geeft en heeft geen routering aan boord. Een accespoint gebruik je dus als je al een router hebt staan die niet draadloos.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...