Ga naar inhoud

twee internet verbindingen 1 printer 2 computers


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Wij hebben hier thuis de volgende situatie: Een ADSL verbinding via Wanadoo en een kabel verbinding via Casema. We hebben totaal 3 computers in huis, twee via de Wanadoo verbinding en 1 via de kabel verbinding. Verder hebben we een Epson Stylus CX3650 all in one printer. Deze printer is aangesloten op de computer met de kabel verbinding. Nu wil ik deze printer graag ook werkend hebben op een andere computer die dus aangesloten is op het Wanadoo netwerk. De derde computer (tweede in het Wanadoo netwerk) heeft al een eigen printer maar staat weer in een andere kamer, andere verdieping. Beide computers hebben Windows XP Pro. Nu stel ik het volgende mij voor en hoop graag van jullie te horen of het volgende kan en geen problemen op gaat leveren: In zowel de Wanadoo computer als in de Casema computer stop ik een extra netwerkkaart in en daarnaast verbind ik deze door met een crosskabel en ik zet de printer die dus aangesloten is op de Casema verbinding op delen. Gaat dit zo werken of krijg ik hierdoor ook problemen met mijn internet verbinding op beide computers? Dit is verreweg de goedkoopste oplossing. Hopelijk kunnen jullie mij hier antwoord op geven. Alvast bedankt.
Link naar reactie
De configuratie is mij niet duidelijk. Hoe is op dit moment de ADSL internet verbinding aangesloten op de 2 computers? Met een router/switch, of rechtstreeks op 1 computer + cross naar andere computer of nog anders ? Wat ik zelf zou doen is om een gewoon thuisnetwerk op te zetten met de drie computers. Indien je een router/switch hebt, hoeft (vermoedelijk) slechts 1 computer, die met de Casema kabelverbinding, een nieuwe netwerkkaart. De vraag is overigens of je 2 internet verbindingen nodig hebt. Dus op termijn kun je misschien nog wat besparen. Ik zou geen cross verbinding toevoegen tussen de 2 internet computers omdat dit het netwerk onnodig(?) ingewikkeld zal maken. Op de computer met de Casema kabelverbinding moet je vermoedelijk wat speciale (handmatige) instellingen toevoegen. Zeker wanneer je het internet verkeer gescheiden wil houden. Een combinatie zou ook mogelijk moeten zijn voor die computer. Het is maar net wat je wilt.
Link naar reactie
Hoi Hans.Vosman, Ik ben inderdaad niet helemaal duidelijk geweest zo te zien aan je vragen. De Wanadoo verbinding (2 computers) zijn allebei draadloos. Op 1 van deze comupters is dus een printer aangesloten, maar die staat op een andere verdieping, is dus wat lastig. In dezelfde kamer waar de kabelverbinding van Casema is staat dus een andere computer die aangesloten is op het draadloze netwerk van Wanadoo. De Wanadoo verbinding heb ik inclusief telefonie, de kabel verbinding gebruik ik ook om o.a. te downloaden uit nieuwsgroepen. Beide verbindingen wil ik ook aanhouden.
Link naar reactie
[quote:f0d69289af="hulpdienst"]De Wanadoo verbinding (2 computers) zijn allebei draadloos. Op 1 van deze comupters is dus een printer aangesloten, maar die staat op een andere verdieping, is dus wat lastig.[/quote:f0d69289af]Het gaat me eigenlijk om de (wireless) router/switch. En hoe de huidige computers daarmee zijn verbonden. Wireless is een duidelijk antwoord. Waar staat (wireless) router/switch? Zitten er ook UTP aansluitingen op? [quote:f0d69289af="hulpdienst"]In dezelfde kamer waar de kabelverbinding van Casema is staat dus een andere computer die aangesloten is op het draadloze netwerk van Wanadoo.[/quote:f0d69289af]Duidelijk waarom je een cross verbinding wilt maken. De router/switch staat niet in dezelfde kamer? Een verbinding naar de router/switch lijkt me de eenvoudigste oplossing. Kan eventueel ook draadloos. [quote:f0d69289af="hulpdienst"]De Wanadoo verbinding heb ik inclusief telefonie, de kabel verbinding gebruik ik ook om o.a. te downloaden uit nieuwsgroepen. Beide verbindingen wil ik ook aanhouden.[/quote:f0d69289af]Dat lijkt me geen probleem. Levert misschien wat extra instel ongemak op.
Link naar reactie
hoi iedereen, Zal eerst huissituatie uitleggen We komen binnen hebben we drie slaapkamers. Dan 1 verdieping hoger 1 woonkamer Dan weer een verdieping hoger zolder De router (draadloos van Wanadoo) staat in de woonkamer (1e verdieping), en de andere computer die aangesloten is op de draadloze modem van Wanadoo waar een printer staat bevindt zich op zolder. Op de begane grond (1 van de drie slaapkamers) staan twee computers 1 via Casema waarvan het modem ook in de woonkamer staat verbonden met een netwerkkabel. En 1 computer dus via de modem van Wanadoo ook draadloos. De modem van Wanadoo beschikt ook over twee aansluitingen voor netwerkkabel. De printer is dus aangesloten op de Casema computer die ik ook gebruik om te downloaden uit nieuwsgroepen, waar Casema veel beter in is als Wanadoo. Maar op de Wanadoo computer wil ik dus ook kunnen printen. Hoop dat alles nu wat duidelijker is geworden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...