Ga naar inhoud

ADSL langzaam op oud laptopje; hulp gevraagd


anoniem

Aanbevolen berichten

Zojuist heb ik een Sitecom PC card ethernet aangeschaft om een oud laptopje met een UTP kabel via de router met ADSL te verbinden. De laptop heeft een AMD K6-2 processor (500Mhz) met 120mb (128) geheugen (was 56mb (64)) en Win98SE. Ik verwacht dat de videokaart 8mb opslokt van het totale geheugen, vandaar deze vreemde hoeveelheden geheugen. De installatie ging volgens mij goed. Ik kan op internet komen, maar nu ik updates met Windows Update wil downloaden gaat dat downloaden met ouderwetse snelheden, m.a.w. tergend langzaam. Kan iemand mij vertellen wat de reden hiervan is en vooral of dit op te lossen is? En indien het op te lossen is, hoe dat dan moet? Alvast bedankt.
Link naar reactie
Volgens mij is het zelfs zo dat "Mickey" de Windows Update-snelheid expres afknijpt zodat je tijdens de download nog bandbreedte overhoudt voor andere dingen. BITS ([u:b8f61c00e2]B[/u:b8f61c00e2]ackground [u:b8f61c00e2]I[/u:b8f61c00e2]ntelligent [u:b8f61c00e2]T[/u:b8f61c00e2]ransfer [u:b8f61c00e2]S[/u:b8f61c00e2]ystem) noemt men dat daar. Inderdaad erg "leuk" als je zit te wachten tot het klaar is !!! :evil: . Gr, Jim
Link naar reactie
Jim van Zweeden heeft helemaal gelijk, ik had gister ook twee oude beestjes geupdate, maar in plaat van 200KB per seconde binnen te halen, haalde ze ongeveer 16KB per seconde binnen. Die dingen draaien ook allebei op 98SE, maar zijn nog ff een tikkie langzamer dan die laptop van je, de één een Cyrix MII 150MHz 24MB EDO RAM de ander een Pentium 133 met 32MB EDO RAM. Je begrijpt wel dat dat updaten heel erg lang duurde.
Link naar reactie
Dit heeft Microsoft natuurlijk gedaan vanwege de automatische update functie die normaliter op de achtergrond draait. In dat geval is het wel handig als er bandbreedte overblijft. Maar ja, er zijn zat mensen die deze automatische update niet gebruiken en regelmatig op de Windows Update site langsgaan. Probleem is dat deze het ook niet doet zonder deze BITS service. Hier zouden ze eens wat aan moeten doen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...