Ga naar inhoud

pingen lukt niet, internet delen ook niet, games werken wel!


anoniem

Aanbevolen berichten

hey allemaal, ik heb een probleem met mijn draadloos netwerk, ziehier: Mijn pc(zie sig) is verbonden met de 'familie' laptop d.m.v een draadloze verbinding. Deze laptop is verbonden met het internet (versatel adsl) Ik heb al vele uren games tegen mijn broer gespeeld en dat lukte goed! :P (ik maak hem steeds af :lol: ) Er kamen ook gamers van over het internet meespelen. Het spel werd gehost op de laptop. Maar nu het probleem: internet delen lukt niet. ik heb het op alle mogelijke manieren geprobeerd (die ik ken) dus ik dacht laat ik eens proberen te pingen naar de laptop. dat lukt dus ook niet. Vele uren nutteloos besteed aan manieren om verbinding te krijgen met het internet :( de computers "zien" elkaar ook niet. vanaf de laptop pingen lukt niet want dan krijg ik deze melding: het systeembestand is niet geschikt voor MS-dos en microsoft windows toepassingen. ik vind windows kl*te veel te ingewikkeld voor iets simpels te doen :evil: zelf met de uitleg van de faq internet delen is het nog niet echt simpel En willen de mensen die replyen een simpel antwoord geven? ik ben niet zo goed in "netwerken maken" enzo Alvast Hartelijk bedankt! Kristof
Link naar reactie
[quote:b7c9092ab3="-stof-"] Mijn pc(zie sig) is verbonden met de 'familie' laptop d.m.v een draadloze verbinding. Deze laptop is verbonden met het internet (versatel adsl) (..) internet delen lukt niet. (..) ik eens proberen te pingen naar de laptop. dat lukt dus ook niet. (..) zelf met de uitleg van de faq internet delen is het nog niet echt simpel [/quote:b7c9092ab3] Welke stappen uit die FAQ heb je uitgevoerd? Waar ging het fout? Heb je de Wireless Netwerk Setup Wizard geprobeerd? Vermeld ook nog welke Windows versie je gebruikt, met welk Service Pack. Welke draadloze netwerkkaarten gebruik je? Kun je vanaf de pc wel naar zijn eigen ip-adres of naar localhost pingen? En check op je pc de output van [code:1:b7c9092ab3] ipconfig /all [/code:1:b7c9092ab3][Enter] [quote:b7c9092ab3="-stof-"] vanaf de laptop pingen lukt niet want dan krijg ik deze melding: het systeembestand is niet geschikt voor MS-dos en microsoft windows toepassingen. [/quote:b7c9092ab3] Check daarvoor [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=148049&highlight=]deze discussie.[/url]
Link naar reactie
1. Ik had op de laptop alles aangevinkt voor internet delen en andere instellingen die daar mee te maken hebben.Maar ik kon gewoon niet op het internet op mijn pc. Ik heb die wizard gebruikt (en andere) En volgens de laptop en mijn pc ligt er een "onbeveiligd computer naar computer netwerk. 2.ipconfig /all werkt wel (heb jij die info nodig?) alleen als ik ping ... druk krijg ik die foutmelding 3.Ik snap daar niet zo veel van :oops: Is dat echt noodzakelijk? Ohja, firewalls uitschakelen hielp ook niet En gisteren werkten de games ook al niet :evil: Ik zal dat nu nog eens testen Als je meer info nodig hebt zeg het dan maar! edit: ik gebruik windows xp sp2 en de laptop ook en de games werken niet! Maar mijn doel is veranderd. Als ik al internet heb op mijn pc dan ben ik tevreden. kan ik niet iets instellen op de laptop zodat die fungeerd als een draadloze router? Een netwerkverbinding is niet noodzakelijk meer. Wie kan mij helpen :cry:
Link naar reactie
dit zij de resultaten: WIndows IP-configuratie Host-naam...............:acer-O8 primair DNS achtervoegsel...: Knooppunt type:hybride ip-routering ingeschakeld:nee WINS-proxy ingeschakelt:nee Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding: Verbindingwwpec. DNS-achtervoegsel: Beschrijving: WLAN 802.11G mini pci module fysiek adres:00-0B-6B-4A-73-06 Dhcp ingeschakeld:nee IP-adres 192.168.0.1 subnetmasker:255.255.255.0 standaartgateway: dan komt er nog iets van de lan-verbinding,doet niet ter zaken denk ik? en nog dit: PPP-adapter USB ADSL: verbindingssoec.Dns achtervoegsel: Beschrijving: WAN <PPP/SLIP> Interface Fysiek adres:00-53-45-00-00-00 DHCP ingeschakeld:nee IP-adres:82.174.24.255 subnetmasker:255.255.255.255 Standaart gateway:82.174.24.255 DNS servers:62.58.94.130 6258 62 132 dit was alles van de laptop Vraag het maar als je die van mij pc ook nodig hebt! [size=7:d9999cdc1d]Hoe zet je een plaatje in je post?? :oops: [/size:d9999cdc1d]
Link naar reactie
[quote:657db6d764="-stof-"] door een raar toeval werkt alles nu naar behoren! [/quote:657db6d764] Toeval? Heb je dan niets hoeven wijzigen? [quote:657db6d764="-stof-"] -stof- vind het alleen spijtig dat hij zijn vorige bericht voor niets heeft gepost, dat was veeel typwerk. [/quote:657db6d764] Typen in Windows XP voor het posten van een output, is inderdaad niet nodig. Je had de output van die commando ook naar een tekst bestand kunnen sturen. Typ daarvoor achter de Command Prompt [code:1:657db6d764] ipconfig /all > ipconfig.txt [/code:1:657db6d764][Enter] die je dan bijvoorbeeld opent met notepad, zodat je die dan via de gebruikelijke copy – paste aan je bericht toevoegt. Bij voorkeur zet je een output dan in de Code.
Link naar reactie
Te vroeg victorie gekraaid na een uur viel de verbinding al weg :cry: En ik heb nog eventjes geluk gehad door weer 5 min op het internet te 8) mogen. Maar nu krijg ik hey maar niet meer werkend :evil: Volgens mij ligt het aan de ICS instellingen maar ik kan ze niet zetten hoe ik denk dat het moet. Mag ik hier een screenshot neerzetten? En hoe doe je dat? :oops: Ik heb geen host voor mijn plaatje. edit: ik heb gewoon wat aan de instellingen zitten prullen, niets speciaal veranderd bestaan voor deze dingen geen alternatieve software? Anders probeer ik dat wel eens.
Link naar reactie
[quote:6519cf81db="-stof-"] En ik heb nog eventjes geluk gehad door weer 5 min op het internet te mogen. [/quote:6519cf81db] Is er dan iets gewijzigd in de geposte ipconfig /all output? In je onderschrift zag ik dat je een canyon wireless USB adapter 11MBps in je pc hebt. Werkt USB verder wel goed? En in die laptop? Geeft Windows XP (fout) meldingen die relevant (kunnen) zijn voor je netwerk probleem? [quote:6519cf81db="-stof-"] Volgens mij ligt het aan de ICS instellingen maar ik kan ze niet zetten hoe ik denk dat het moet. Mag ik hier een screenshot neerzetten? (..) En hoe doe je dat? Ik heb geen host voor mijn plaatje. [/quote:6519cf81db] Hoe je dat doet staat in [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/faq.php#27]de Handleiding.[/url] Een host voor je plaatje werd al genoemd in die link van die discussie in mijn eerste bericht.
Link naar reactie
ik heb niets gewijzigd in de ipconfig /all output. Usb werkt goed wan tik heb gisteren lang tegen mijn vriend battlefield gespeeld zonder problemen. [quote:542d5fcae1]Geeft Windows XP (fout) meldingen die relevant (kunnen) zijn voor je netwerk probleem? [/quote:542d5fcae1] jep,als ik internet delen inschakel voor draadloze netwerkverbinding dan zegt hij:internet delen was ingeschakeld voor USB ADSL en word nu ingeschakeld voor draadloze netwerverbinding. maar dat is juist denk ik mijn plaatje komt direct
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...