Ga naar inhoud

Wrt54G, firmware hyperwrt 2.1b1 -> static IP


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:41257ce565="peterkramer"]Door 'm hard in te geven... Je kunt ook in de router (als je DHCP wilt blijven gebruiken) de lease tijd op forrever zetten[/quote:41257ce565] En dat is nou de vraag. Hoe geef ik 'm 'hard' in ? Dus er komt een pc aan met mac-nr die-en-die, en die krijgt 'altijd' xxxxx.100. Dus dit gaan over static IP voor interne werkstations. Dat ik een WAN static kan zetten, dat interesseert me niet. Ik kreeg vandaag xxxx.102 en gisteren had ik xxxxx.100.
Link naar reactie
[quote:6398bd24d4="peterkramer"]Antwoord blijft staan.. Alleen door IP hard in tevoeren op je clienten. Of als je DHCP wilt blijven draaien, lease tijd in de router op forever zetten. Je kunt natuurlijk ook DHCP draaien (pool in stellen) en PC's / servers die perse altijd hetzelde IP moeten hebben hard invoeren boven de dhcp pool[/quote:6398bd24d4] oh... wacht even. Hard op de clienten. och ja.... momentje, ga ik doen.
Link naar reactie
[quote:b22e22a648="AswinW"]ik vul in 192.168.1.100, subnet 255.255.255.0 en 192.168.1.1. resultaat = 0 kan m'n router benaderen, geen internet.[/quote:b22e22a648] [EDIT]:Ik zette 'm weer op automatic, deed een ipconfig / all. Toen heb ik m'n DNS-servers beginnen met 213.x.x.x. erbij invullen en toen kreeg ik internet. Vlgs mij gaat het ok worden nu. Ik heb nu x.x.x.100. Statisch ingesteld.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...