Ga naar inhoud

Netwerk aliases probleem


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, sinds kort kan ik enkel nog zicht hebben op de computers in mijn netwerk als ik het volgende doe: start -> uitvoeren -> \\192.168.0.* Ik heb dus van iedere computer het exacte ip-adres nodig wil ik zicht hebben op gedeelde files. Wanneer ik hier het volgende wens neer te schrijven: \\computernaam krijg ik volgend resultaat: kan het netwerkpad niet vinden. Het lijkt wel of de computernaam geen alias meer is voor mijn ipadres. Hoe kan ik dit terug herstellen? Bedankt Tom
Link naar reactie
Alleen in netwerken waar een Active Directory domain controller draait wordt DNS gebruikt voor naamresolutie tussen de PC's onderling. Zoder domain controller, DNS-server, of WINS server wordt er over het netwerk ge-broadcast of de betreffende PC gevonden kan worden. Is er op de PC's een firewall geinstalleerd? Deze blokkeren namelijk vaak broadcast-verkeer.
Link naar reactie
Ik werk met de standaard windows firewall. Heb geen DNS-mogelijkheid op mijn routers. (Ik draai 2 routers in mijn netwerk, maar dat ligt niet aan de oorzaak). Ik heb vroeger ook last gehad van $IPC, en toegangsrechten nadat een worm een keer goed heeft huisgehouden in mijn netwerk. Misschien heeft dat er nog iets mee te maken.
Link naar reactie
Je hebt problemen met de omzetting van naam naar ip adres. Meer info is nodig hoe ziet het netwerk er uit. Hoeveel servers? Active Directory? DNS geinstalleerd op hoeveel servers? Wat voor DNS zones Active Directory integrated?? Kan je wel pingen op naam? Maak je gebruik van DHCP met dynamic DNS updates?? Grtz. neuro [quote="Tom Redant"]Hallo, sinds kort kan ik enkel nog zicht hebben op de computers in mijn netwerk als ik het volgende doe: start -> uitvoeren -> \\192.168.0.* Ik heb dus van iedere computer het exacte ip-adres nodig wil ik zicht hebben op gedeelde files. Wanneer ik hier het volgende wens neer te schrijven: \\computernaam krijg ik volgend resultaat: kan het netwerkpad niet vinden. Het lijkt wel of de computernaam geen alias meer is voor mijn ipadres. Hoe kan ik dit terug herstellen? Bedankt Tom[/quote]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...